Search
Close this search box.
پرسش

سلام ۷ روز پیش بدلیل وجود پوسیدگی به تشخیص دکتر دندان عقل پایین را که قبل از مراجعه درد نداشت – کشیدند بدون جراحی – از لحظه اول دارای درد شدیداست حتی یک بار به پزشک مراجعه کردم دکتر موضوع حفره خشک را مطرح کردند و دارو داخل دندان گذاشت و لی درد همچنان بود ولی یک کمی ارامتر و بعد ۴ روز پانسمان (مواد داخل حفره) را برداشته ام باز مثل روز اول درد دارم علی رغم اینکه دکتر میکه دندون را کامل خارج کرده احساس می کنم چیزی داخل مانده البته باید بگم موقع درد فک پایین و بالا دپار درد میشه و با خوردن مسکن کمی ارام میشه لطفا راهنمایی فرمایید

سلام! متاسفم که پس از کشیدن دندان عقل با درد مواجه شده‌اید. از توضیحات شما به نظر می‌رسد که دچار مشکلی به نام “حفره خشک” یا “التهاب حفره خشک” (Dry Socket) شده‌اید. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که پس از کشیدن دندان، لخته خون محافظ در محل دندان کشیده شده تشکیل نمی‌شود یا به زودی از بین می‌رود. این امر می‌تواند باعث ایجاد درد شدید و التهاب در ناحیه فک شود.

علائم حفره خشک

  • درد شدید که معمولاً چند روز پس از کشیدن دندان آغاز می‌شود و به فک، گوش و دیگر نواحی اطراف گسترش می‌یابد.
  • بوی بد دهان یا طعم نامطبوع در دهان.
  • عدم تشکیل یا از بین رفتن لخته خون در حفره دندان کشیده شده.
  • استخوان‌های نمایان در محل دندان کشیده شده.

راهکارهای پیشنهادی برای مدیریت درد و درمان حفره خشک

  1. مراجعه مجدد به دندانپزشک:
  • اگر درد شدید همچنان ادامه دارد، حتماً به دندانپزشک خود مراجعه کنید. دندانپزشک ممکن است نیاز داشته باشد دوباره محل دندان کشیده شده را تمیز کرده و داروی دیگری برای کاهش التهاب و درد تجویز کند.
  1. استفاده از داروهای تجویزی:
  • داروهای تجویزی مانند مسکن‌های قوی‌تر یا داروهای ضد التهابی می‌توانند به کاهش درد کمک کنند. حتماً داروها را طبق دستور دندانپزشک مصرف کنید.
  1. رعایت بهداشت دهان:
  • از شستشوی ملایم دهان با آب نمک گرم چند بار در روز استفاده کنید تا به تمیز نگه داشتن محل دندان کشیده شده کمک کنید.
  • از مسواک زدن محکم در نزدیکی ناحیه دندان کشیده شده خودداری کنید.
  1. اجتناب از فعالیت‌هایی که می‌توانند لخته خون را از بین ببرند:
  • از مکیدن نی، سیگار کشیدن و فعالیت‌های شدید جسمی که می‌توانند لخته خون را از بین ببرند، خودداری کنید.
  1. استفاده از بسته‌های یخ:
  • بسته‌های یخ می‌توانند به کاهش التهاب و درد کمک کنند. بسته یخ را در پارچه‌ای بپیچید و به مدت 15-20 دقیقه روی ناحیه دردناک قرار دهید.

توصیه نهایی

از آنجایی که حفره خشک می‌تواند بسیار دردناک باشد و نیاز به مراقبت حرفه‌ای دارد، توصیه می‌کنم به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا درمان مناسب و مراقبت‌های لازم را دریافت کنید. اگر درد شما بهبود نیافت یا بدتر شد، حتماً دندانپزشک خود را در جریان بگذارید.

در کلینیک دندانپزشکی پاستور، ما آماده‌ایم تا با ارائه مشاوره و درمان‌های لازم، به شما در مدیریت و بهبود وضعیت کمک کنیم. امیدوارم شما به زودی بهبودی پیدا کنید.

سوالات مشابه :

پرسش

با عرض سلام من میخوام دندان های جلوم رو لمینت کنم ولی مشکل ساییدگی دندان دارم دندان قروچه ولی در توضیحات گفته شده عدم استفاده برای کسانی که دندان قروچه دارند حالا میخوام بدونم هیچ راهی نداره اصلا مشکل من اینه که بر اثر ساییدگی دندونام یه شیار بین دندون جلوییم به وجود اومده احتمالا کوتاه تر شده که اذیتم میکنه میخوام این شیار پر بشه و مثل دندونای عادی بشه یه راه حل جلو پای من بزارید ممنون

پرسش

سلام دندان عقل پائین سمتچپم یک هفته است کشیدم جاش هنوز درد میکنه. علت چیست. من بخاطر اینکه خوب میشه صبر کردم

پرسش

سلام من دندونام ریزن وقتی لبخندمیزنم انگاردندون ندارم بایدچیکارکنم

پرسش

با سلام آیا میشه دندونی که عصب کشی و پر شده را روکش نکنیم؟ اگه روکش نشه چقد دوام میاره دندون یکی مونده به آخر؟

پرسش

با سلام حدود چهار الی پنج ماهی میشه جراحی فرنکتومی انجام داده ا م که ارتودونسی انجام بدهم که به دلیل فاصله زیا د بین دو دندان جولوییم بود باتوجه به اینکه جراحی انجام داده ام فاصله هیچ تقییری نکرده دکتر ارتودنیسم گفت دوباره باید جراحی کنی دکتر گفت از اون قسمت جراحی کم ورداشته شده خواستم نظر شما رو در این مورد بپرسم باتشکر

پرسش

سلام ۳ سال پیش دندونم رو پر و روکش کردم الان دچار عفونت شده و لپم باد کرده و لثه همون دندون سیاه شده و بوی بدی داره باید چکار کنم؟

مطلبی برای خواندن

در راستای رسالت خود مبنی بر ارائه خدمات دندانپزشکی باکیفیت و ارتقای سطح آگاهی جامعه، کلینیک دندانپزشکی پاستور اقدام به انتشار مقالات علمی و تخصصی در زمینه های مختلف مرتبط با سلامت دهان و دندان نموده است.

کلینیک دندانپزشکی پاستور با کادری مجرب و توانمند آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی می باشد.

اگر نیاز به مشاوره تخصصی و رایگان دارید همین حالا با این شماره تماس بگیرید

۸۸۹۶۸۴۴۰ - ۰۲۱

ایمپلنت فقط ده و هشتصد
شماره تماس :