Search
Close this search box.

کلینیک دندانپزشکی پاستور

تغییر رنگ روکش دندان

آیا می‌شود رنگ روکش دندان را تغییر داد؟ | نظر متخصصان

تغییر رنگ روکش دندان

روکش‌های دندان می‌توانند با تغییر رنگ، شکل و اندازه دندان‌ها، لبخند کلی شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشند. اما اگر رنگ روکش تغییر کرد آیا می‌شود رنگ روکش دندان را تغییر داد؟ بسیاری از بیمارانی که به روکش‌های دندان روی می‌آورند، به لطف یک لبخند روشن و زیبا می‌توانند بیش از هر زمان دیگری احساس اعتماد به نفس کنند.


در حالی که روکش‌ها یک راه حل دائمی برای اصلاح نواقص رایج لبخند هستند، با گذشت زمان، سطوح می‌توانند تغییر رنگ دهند. حال این سوال مطرح می‌شود که در صورت تغییر روکش آیا می‌شود رنگ روکش دندان را تغییر داد؟
اگر روکش‌های شما دیگر روشن و سفید نیستند، ممکن است این سوال برای شما پیش آید که آیا می‌توان رنگ روکش دندان را تغییر داد؟

علت تغییر رنگ روکش دندان

روکش‌های دندان پوسته‌های سفارشی هستند که از مواد همرنگ دندان ایجاد شده‌اند. با پوشاندن سطح جلویی هر دندان، روکش‌ها در افزایش لبخند طبیعی شما موثر هستند. پوسته‌ها به جلوی هر دندان متصل شده و به شما اجازه می‌دهند مانند بقیه دندان‌هایتان طبیعی به نظر برسند.
روکش‌ها به آسانی مینای دندان طبیعی شما لکه نمی‌گیرند. با این حال، ممکن است به مرور زمان رنگ آن‌ها تغییر کند. لکه‌های سطحی می‌توانند پس از تماس طولانی مدت با نوشیدنی‌های رنگی مانند قهوه تیره ایجاد شوند.

عوامل موثر بر تغییر رنگ دندان

قبل از اینکه بررسی کنیم آیا می‌شود رنگ روکش دندان را تغییر داد بهتر است با عوامل موثر بر تغییر رنگ دندان آشنا شویم.

سن شما. با افزایش سن، لثه‌های ما تحلیل می‌رود و نقاطی که روکش به دندان متصل می‌شود، در معرض دید قرار می‌گیرند. این می‌تواند خطوط قهوه‌ای کمی روی دندان شما ایجاد کند زیرا روکش‌ها در جای خود چسبیده‌اند و این محل اتصال روکش به دندان را نشان می‌دهد. غذاها و نوشیدنی‌ها با رنگ تیره می‌توانند مینای دندان شما را لکه دار کنند‌.

نوع روکش‌های دندان. روکش‌ها بیش از 20 سال پیش ساخته شده‌اند و ممکن است با پرسلن ساخته نشده باشند.
ضربه یا آسیب. اگر دندان شما دچار صدمه‌ای شود که باعث آسیب دیدن عاج یا بافت داخلی دندان شود، ممکن است رنگ دندان تغییر کند. عاج آسیب دیده زرد می‌شود و باعث تغییر رنگ روکش خواهد شد. وقتی که دندان طبیعی زیر آن تغییر رنگ دهد، رنگ روکش نیز تغییر خواهد کرد.


همان غذاهای مختلف ، نوشیدنی‌ها و رفتارهایی که باعث رنگ گرفتن دندان طبیعی شما خواهد شد، می‌تواند رسوبات سطحی بر روی روکش ایجاد کند. مواردی مانند سیگار کشیدن، قهوه، چای و سس‌های رنگی زیاد رنگ مینای دندان شما را تغییر نمی‌دهد ، اما می‌تواند منجر به ایجاد لکه‌های سطحی شود.

تغییر رنگ روکش دندان

آیا می‌توان روکش‌ها را سفید کرد؟

اگر روکش‌های شما تغییر رنگ داده‌اند یا رنگ زرد یا قهوه‌ای به‌ خود گرفته‌اند ، ممکن است وسوسه شوید که یک روش سفید کننده در خانه را امتحان کنید تا رنگ سفید روشن آنها بازگردد. با این حال، روکش‌های دندان به روش‌های سفید کردن سنتی جواب نمی‌دهند. همیشه توصیه می‌شود قبل از اقدام برای سفید کردن دندان‌های خود با دندانپزشک صحبت کنید .

در حالی که ممکن است نتوانید روکش‌ها را با درمان سفید کنید، این بدان معنا نیست که نمی‌توانید ظاهر کلی آنها را بهبود ببخشید. تمیز کردن حرفه‌ای می‌تواند به از بین بردن لکه‌های سطحی کمک کند. بنابراین مراجعه منظم به دندانپزشک به روشن نگه داشتن روکش‌ها تا حد امکان کمک می‌کند.

تعویض روکش‌ها برای یک لبخند روشن و زیبا

روکش‌ها به شما اجازه می‌دهند به راحتی لبخند خود را سفید کنید. از خوردن غذاها یا نوشیدنی‌هایی که احتمال ایجاد لک دارند، اجتناب کنید. مرتب دندان‌های خود را مسواک بزنید و فراموش نکنید که هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه نمایید. اگر ونیرهای قدیمی دارید ، دندانپزشک شما ممکن است توصیه کند که آنها را با ونیرهای جدید جایگزین کنید. این در شرایطی رخ می‌دهد که دیگر نتوانند رنگ روکش را تغییر دهند.

مراقبت مناسب از روکش دندان

بهترین راه برای جلوگیری از لکه روی روکش‌ها مراقبت از آنها مانند مراقبت از مینای طبیعی است. مسواک زدن پس از نوشیدن قهوه یا هر نوع غذا یا نوشیدنی دیگر با رنگ تیره ممکن است اسیدیته و قندهایی را که معمولاً بعد از غذا به دندان شما متصل می‌شوند را کاهش دهد. دندان‌های خود را بعد از آن با یک مسواک با برس نرم مسواک بزنید یا حداقل دهان خود را با آب بشویید تا از لکه جلوگیری شود.

تعیین رنگ دلخواه روکش دندان

دسته بندی رنگ روکش‌ها بر اساس حروف الفبای A تا D می‌باشد. دندان پزشک با کمک دستگاه دیجیتال رنگ دندان مورد نظر شما را پیدا کرده و سفارش ساخت آن را به لابراتوار می‌فرستد.‌ برخی از رنگ‌ها در این دسته بندی طبیعی نیستند. A1 یا A2 برخی از دسته بندی این دندان‌ها هستند. رنگ‌های خیلی سفید حالت طبیعی ندارند و در دسته بلیچ جای می‌گیرند.
روکش‌ها اصولا به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  • روکش‌های تمام فلزی
  • روکش‌های فلز – چینی
  • روکش‌های تمام سرامیک
  • روکش‌های زیرکنیا

خدمات روکش دندان در کلینیک دندانپزشکی پاستور درتهران

کلینیک دندانپزشکی پاستور با بهره مندی از همکاری متخصصان مجرب و اساتید دانشگاهی و تجهیزات مدرن و تکنولوژی نوین دندانپزشکی فعالیت خود را آغاز نموده است و در محیطی مناسب و در خور شأن شما عزیزان پذیرای شما می‌باشد.  برای دریافت اطلاعات کامل‌تر درباره قیمت جراحی دندان عقل سال ۱۴۰۰ می‌توانید به سایت کلینیک پاستور مراجعه نمایید.

کلینیک دندانپزشکی پاستور با کادری مجرب و توانمند آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی می باشد.

اگر نیاز به مشاوره تخصصی و رایگان دارید همین حالا با این شماره تماس بگیرید

۸۸۹۶۸۴۴۰ - ۰۲۱

تایید شده

این مطلب توسط پزشکان کلینیک بررسی و تایید شده است.

درمان دندان خرگوشی بدون ارتودنسی
دندانپزشکی کودکان، یکی شاخه‌های تخصصی دندانپزشکی است که به طور ویژه بر روی مراقبت، پیشگیری و درمان مشکلات دهان و دندان در کودکان و نوجوانان تمرکز دارد.
بهترین کلینیک ایمپلنت فوری در تهران
یکی از روش‌های رایج برای جایگزین نمودن دندان‌های از دست رفته، ایمپلنت فوری دندان است. این پروسه در چند مرحله شامل پایه گذاری به عنوان ریشه، روکش گذاری و غیره می‌گردد. بدون شک چنین مدت زمانی اگر برای دندان‌های جلویی باشد به هیچ عنوان خوشایند نخواهد بود. به همین علت، ایمپلنت فوری به وجود آمد تا بتوان در یک جلسه، دندان از دست رفته را جایگزین نمود. اما ایمپلنت فوری چیست؟

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

30 درضد تخفیف ایمپلنت
همین حالا با ما تماس بگیرید

زمان را از دست ندهید

مشاوره تخصصی و رایگان

شماره  موبایل خود را وارد کنید، مشاوران ما تا کمتر از یک روز کاری با شما تماس می گیرند.