Search
Close this search box.

کلینیک دندانپزشکی پاستور

بررسی کیفیت کامپوزیت دندان انگلیسی

آیا کامپوزیت دندان انگلیسی خوبه؟ | نظر دندانپزشکان متخصص

معرفی کامپوزیت دندان انگلیسی

کامپوزیت انگلیسی یکی از انواع کامپوزیت است که برای زیبایی دندان‌ها استفاده می‌شود. اما آیا کامپوزیت انگلیسی خوبه؟ کامپوزیت یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای حل مشکلات مختلف دندانی از جمله دندان‌های شکسته یا ترک خورده، دندان‌های پوسیده، دندان‌های تغییر رنگ داده، فاصله بین دندان‌ها یا ترمیم ساختار دندان‌های از دست رفته است.

کامپوزیت دندان یک راه حل دندانپزشکی برای تمام مشکلات دندانی شماست. اما داشتن یک لبخند کاملا زیبا به چیزهای بیشتری از دندان‌های صاف نیاز دارد. آیا به دنبال لبخند زیبا هستید؟ می‌خواهید جوان‌تر به نظر برسید یا نیاز به بهبود ویژگی‌های صورت خود دارید؟ آیا دندان‌های ترک خورده دارید یا فاصله‌های کوچک بین دندان‌ها شما را آزار می‌دهد؟ آیا به دنبال یک روش دندانپزشکی برای حل مشکلات دندانی خود مانند تغییر رنگ دندان‌ها، پوسیدگی دندان ها یا عقب نشینی لثه هستید؟
ما به شما خواهیم گفت که کامپوزیت انگلیسی خوبه و به کمک آن می‌توانید بسیاری از نقایص دندان‌های خود را برطرف کنید.

کامپوزیت دندان انگلیسی چیست؟

کامپوزیت انگلیسی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای حل مشکلات مختلف دندانی از جمله دندان‌های شکسته یا ترک خورده، دندان‌های پوسیده، تغییر رنگ دندان‌ها، فاصله بین دندان‌ها یا ترمیم ساختار دندان‌های از دست رفته است. این کامپوزیت شامل اعمال یک ماده رزین کامپوزیت به رنگ دندان بر روی دندان‌های موجود است.


این رزین توسط متخصصین دندانپزشکی قالب‌گیری می‌شود تا هماهنگی کاملی با دندان‌های اطراف ایجاد کند. این به طور گسترده در سراسر جهان برای سفید کردن یا پوشاندن دندان‌های تغییر رنگ داده، بهبود ساختار زیبایی، پر کردن شکاف‌ها یا حفره‌های دندانی و ترمیم دندان‌های شکسته یا ترک خورده استفاده می‌شود. در مجموع، باندینگ کامپوزیت یا باندینگ دندان یک راه حل عالی برای حل عیوب جزئی دندان است.

(برای آشنایی بیشتر با انواع کامپوزیت دندان ما به شما خواندن مقاله‌ی مقایسه کامپوزیت سارمکو انگلیسی با کاریزما آلمان را پیشنهاد می‌کنیم 🙂 )

چه کسی به کامپوزیت دندان انگلیسی نیاز دارد؟

باندینگ کامپوزیت یک روش رایج دندانپزشکی است که اغلب توسط دندانپزشکان توصیه می‌شود. اگر مشکلات زیر را دارید، ممکن است روش کامپوزیت را در نظر بگیرید:

● دندان‌های لکه دار یا تغییر رنگ داده- اغلب به دلیل قهوه یا سیگار کشیدن زیاد ایجاد می‌شود.
● پوسیدگی دندان‌ها یا حفره‌ها
● فضاها و شکاف بین دندان‌ها
● عقب نشینی لثه‌ها یا ریشه‌های باز
● مشکلات زیبایی
● دندان‌های شکسته یا ترک خورده
● نامتناسب بودن اندازه دندان‌ها – باعث بلندتر به نظر رسیدن دندان‌ها می‌شود
● جایگزین آمالگام یا پرکننده‌های فلزی

خطرات یا عوارض جانبی در فرآیند کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان انگلیسی خوبه اما ممکنه عوارض و خطراتی داشته باشد. کامپوزیت یک روش دندانپزشکی نسبتا بدون خطر است. در اینجا برخی از عوارض جانبی غیرمعمولی وجود دارد که فرآیند باندینگ کامپوزیت ممکن است منجر به آن شود:

● واکنش‌های آلرژیک: در برخی شرایط نادر، بیماران ممکن است واکنش آلرژیک به رزین کامپوزیت رنگی، تجهیزات دندانپزشکی یا سایر داروهایی که ممکن است در این روش استفاده شوند را تجربه کنند.
● عفونت: در موارد بسیار نادر، اگر دندان قبل از انجام عمل کامپوزیت به درستی تمیز و استریل نشده باشد، ممکن است بیماران دچار عفونت یا پوسیدگی دندان شوند.

مزایای کامپوزیت دندان انگلیسی

● نیاز به بیهوشی ندارد.
● ارزان‌تر از سایر درمان‌های دندانپزشکی زیبایی است.
● روش سریع – می‌تواند در 30 تا 60 دقیقه یا یک جلسه دندانپزشکی انجام شود.
● نوعی درمان با حفظ ظاهر طبیعی است.
● درمان مقرون به صرفه در مقایسه با سایر روش‌های دندانپزشکی است.
● فرآیند بدون درد – به تزریق یا سایر تجهیزات دردناک نیاز ندارد.
● فرآیندی بادوام که تقریبا پنج تا هفت سال طول می‌کشد.
● حذف کمتر مینای دندان در مقایسه با روکش‌ها را به دنبال دارد.

بررسی کیفیت کامپوزیت دندان انگلیسی

معایب اتصال کامپوزیت

● ممکن است تحت فشار بشکند. به اندازه روکش‌ها بادوام نیست.
● در دراز مدت مستعد لکه دار شدن است.

پیوند کامپوزیت قبل و بعد

در اینجا مواردی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا به شما کمک کند فرآیند باندینگ کامپوزیت خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و همچنین برای مراقبت از سلامت دندان خود آماده شوید.

چگونه برای فرآیند باندینگ کامپوزیت خود آماده شویم؟

در بیشتر موارد، باندینگ کامپوزیت دندان نیازی به آماده سازی خاصی ندارد. فرآیند باندینگ کامپوزیت نیازی به بیهوشی نداشته و یک فرآیند دندانی نسبتا ساده است.

مراحل کامل پیوند کامپوزیت

یک فرآیند اتصال کامپوزیت معمولی حدود سی تا شصت دقیقه طول می‌کشد. در بیشتر موارد، می‌توان آن را در یک بار مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تکمیل کرد. فرآیند کامل پیوند کامپوزیت شامل مراحل زیر است:

آماده کردن دندان

دندانپزشکان برای آماده سازی دندان برای عمل باندینگ کامپوزیت دندان انگلیسی مراحل زیر را انجام می‌دهند:

● انتخاب رنگ: دندانپزشکان رنگ دندان بیمار را با گزینه‌های رنگی مختلفی که در دسترس آنها است مقایسه می‌کنند. اکثر دندانپزشکان یک کارت رنگ جامع برای مطابقت با رنگ‌های مختلف دندان دارند. مطابقت با رنگ دندان تضمین می‌کند که ظاهر طبیعی روش باندینگ کامپوزیت حفظ می‌شود.
● تمیز کردن: برای اطمینان از فرآیند باندینگ طولانی مدت و همچنین از بین بردن خطر عفونت‌های بعد از عمل، تمیز کردن مناسب سطح دندان برای دندانپزشکان ضروری است.
● سوراخ کردن/بریدن: بسته به مشکل دندانی، دندانپزشکان ممکن است نیاز داشته باشند پوسیدگی دندان را برطرف کنند یا ممکن است نیاز به کوتاه کردن دندان‌های موجود داشته باشند.

(برای آشنایی بیشتر با کامپوزیت‌های دندان ژاپنی ما به شما خواندن مقاله‌ی کامپوزیت ژاپنی و نکاتی بسیار مهم از زبان دندانپزشکان متخصص را پیشنهاد می‌کنیم 🙂 )

اسید اچینگ

پس از تمیز کردن و تراش دندان، دندانپزشکان شروع به تمیز کردن ناحیه دندانی با محلول اسیدی می‌کنند که معمولا به عنوان نرم کننده دندان نیز شناخته می‌شود. به طور کلی، نرم کننده دندان یک ماده مبتنی بر ژل است که حاوی حدود 30 تا 40 درصد اسید فسفریک می‌باشد. ژل دقیقا در محل مورد نیاز باندینگ اعمال می‌شود و قبل از شستشو حدود یک دقیقه بر روی دندان قرار داشته می‌شود.

عامل پیوند

مرحله بعدی استفاده از یک ماده باندینگ متشکل از یک ماده پلاستیکی مایع روی سطح نرم شده است. به طور معمول، دندانپزشکان از یک اپلیکاتور کوچک برس مانند برای اعمال باندینگ به عنوان یک لایه نازک برای آماده سازی ناحیه دندان برای کامپوزیت استفاده می‌کنند.

قرار دادن کامپوزیت

در این مرحله پیوند کامپوزیت روی سطح آماده شده قرار می‌گیرد. این کامپوزیت شبیه بتونه است و دندانپزشکان به آرامی آن را روی ناحیه مورد نظر قرار می‌دهند و شکل و اندازه لازم را به آن می‌دهند.

تکمیل ترمیم

اکنون دندانپزشک شما فرآیند ترمیم را با تنظیم کامپوزیت دندان انگلیسی و عامل باندینگ با کمک نور کیور برای حدود سی ثانیه تا یک دقیقه کامل می‌کند.

مراحل پایانی

مراحل پایانی فرآیند پیوند کامپوزیت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

● پیرایش
● پولیش
● شکل دادن
● لایه بندی

روش مراقبت بعد از ایمپلنت

متداول ترین روش مراقبت پس از انجام فرآیند باندینگ کامپوزیت، ارزیابی و بررسی دندان شما است.
از آنجایی که باندینگ کامپوزیت یک روش دندانپزشکی نسبتا بدون عارضه است، مقرون به صرفه‌تر از سایر درمان‌های دندانپزشکی است. هزینه اتصال کامپوزیت به پارامترهای مختلفی بستگی دارد:

● وسعت روند درمان
● محل کلینیک دندانپزشکی
● تجربه دندانپزشکی
● تعداد دندان‌های تحت درمان

 

در این مقاله در رابطه با این موضوع صحبت کردیم که آیا کامپوزیت انگلیسی خوبه؟ کلینیک دندانپزشکی پاستور با بهره مندی از همکاری متخصصان مجرب و اساتید دانشگاهی و تجهیزات مدرن و تکنولوژی نوین دندانپزشکی فعالیت خود را آغاز نموده است و در محیطی مناسب و در خور شأن شما عزیزان پذیرای شما می‌باشد.  برای دریافت اطلاعات کامل‌تر برای کامپوزیت دندان می‌توانید با کلینیک پاستور تماس بگیرید.

کلینیک دندانپزشکی پاستور با کادری مجرب و توانمند آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی می باشد.

اگر نیاز به مشاوره تخصصی و رایگان دارید همین حالا با این شماره تماس بگیرید

۸۸۹۶۸۴۴۰ - ۰۲۱

تایید شده

این مطلب توسط پزشکان کلینیک بررسی و تایید شده است.

درمان دندان خرگوشی بدون ارتودنسی
دندانپزشکی کودکان، یکی شاخه‌های تخصصی دندانپزشکی است که به طور ویژه بر روی مراقبت، پیشگیری و درمان مشکلات دهان و دندان در کودکان و نوجوانان تمرکز دارد.
بهترین کلینیک ایمپلنت فوری در تهران
یکی از روش‌های رایج برای جایگزین نمودن دندان‌های از دست رفته، ایمپلنت فوری دندان است. این پروسه در چند مرحله شامل پایه گذاری به عنوان ریشه، روکش گذاری و غیره می‌گردد. بدون شک چنین مدت زمانی اگر برای دندان‌های جلویی باشد به هیچ عنوان خوشایند نخواهد بود. به همین علت، ایمپلنت فوری به وجود آمد تا بتوان در یک جلسه، دندان از دست رفته را جایگزین نمود. اما ایمپلنت فوری چیست؟

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

30 درضد تخفیف ایمپلنت
همین حالا با ما تماس بگیرید

زمان را از دست ندهید

مشاوره تخصصی و رایگان

شماره  موبایل خود را وارد کنید، مشاوران ما تا کمتر از یک روز کاری با شما تماس می گیرند.