Search
Close this search box.

کلینیک دندانپزشکی پاستور

هر واحد کامپوزیت دندان یعنی چه؟

هر واحد کامپوزیت دندان یعنی چه؟ همه چیز به زبان ساده

همه چیز درباره واحد های کامپوزیت دندان

در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که هر واحد کامپوزیت یعنی چه؟ واحد شمارش کامپوزیت، واحد کامپوزیت است. کامپوزیت معمولا به شکل یک مجموعه برای تعدادی از دندان‌ها استفاده می‌شود. در واقع این روش برای دسته بندی و گروه بندی محصولات استفاده می‌گردد.

هر یک واحد از کامپوزیت دندان به چه معناست؟

شاید بارها از خود پرسیده‌اید که واحد کامپوزیت یعنی چه. کامپوزیت نیز مانند دیگر محصولات برای شمارش دارای واحد اندازه گیری است. این واحد اندازه‌گیری برای محاسبه هزینه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر واحد دارای مبلغ مشخصی است که به طور مثال برای ۱۰ دندان این تعداد در قیمت هر واحد ضرب می‌شود.


تقریبا در دندان هر کسی این احتمال وجود دارد که حفره‌ای ایجاد شود و در نهایت نیاز به پر کردن دندان باشد. علیرغم رایج بودن این مشکل، برخی از افراد ممکن است اطلاعات زیادی در مورد گزینه‌های موجود نداشته باشند. در اینجا، اطلاعاتی را در مورد کامپوزیت، یکی از محبوب ترین روش‌های زیبایی مورد استفاده در دندانپزشکی به اشتراک می‌گذاریم.

پر کردن کامپوزیت چگونه انجام می‌شود؟

هنگامی که شما حفره ایجاد می‌کنید، دندانپزشک شما پوسیدگی را از دندان شما خارج می کند و از یک پرکننده برای پوشاندن یا پر کردن ناحیه‍‌ای که مواد پوسیده شده است، استفاده می‌کند.

در روش سنتی، روکش‌ها از ماده‌ای نقره‌ای رنگ ساخته شده بودند که با نام آمالگام شناخته می‌شد و بر خلاف کامپوزیت از دندان طبیعی کاملا قابل تشخیص بود. با گذشت زمان، گزینه‌های دیگری ایجاد شد که یکی از آنها ترکیبی بود.

پرکننده‌های کامپوزیت ترکیبی به رنگ دندان از پلاستیک و سرامیک هستند که آنها را به گزینه‌ای عالی برای دندان‌هایی تبدیل می‌کند که هنگام صحبت یا لبخند در معرض یا قابل مشاهده هستند.

(برای آشنایی کامل با مراحل کامپوزیت دندان ما به شما خواندن مقاله ‌ی مراحل کامپوزیت دندان چگونه انجام می‌شود؟ گام به گام را توصیه می‌کنیم. 🙂 )

چه زمانی از واحدهای کامپوزیت دندان استفاده می‌شود؟

روکش کامپوزیت برای ترمیم دندان‌های ترک خورده یا شکسته شده موثر هستند زیرا با دندان شما ترکیب می‌شوند و ظاهری طبیعی به شما می‌دهند.
نواحی دندانی که زیاد استفاده می‌شوند، مانند سطوح جویدنی دندان‌های آسیاب، معمولا کاندیدهای مناسبی برای روکش کامپوزیت نیستند.
برخی از طرح‌های دندانپزشکی به دلیل کم بودن استحکام برای دندان‌هایی که بیشتر در معرض ساییدگی هستند مناسب نیستند. از همین رو استفاده از آن‌ها تنها منجر به صرف هزینه خواهد شد و به نتیجه دلخواه نخواهید رسید. با دندانپزشک خود صحبت کنید تا مشخص کنید کدام نوع مناسب نیازهای شماست.

مختصری بر فواید کامپوزیت دندان

پرکننده‌های کامپوزیت به طور یکپارچه با دندان‌های طبیعی شما ترکیب می‌شوند و آنها را تقریبا نامرئی می‌کند.
این ماده کمی انعطاف‌پذیر است و بیشتر از دندان طبیعی شما ماندگار است.
مواد رزین موجود در پرکننده‌های کامپوزیت یک پیوند قوی با دندان شما ایجاد می‌کند.
آنها بادوام هستند و می‌توانند فشار ​​را تحمل کنند.
آنها برای پر کردن و تعمیرات کوچک مناسب هستند.
کامپوزیت همچنین می‌تواند برای رفع تغییرات زیبایی مانند تغییر رنگ یا شکل دندان‌ها استفاده شود.

هر واحد کامپوزیت دندان یعنی چه؟

کامپوزیت چیست و چه کاربردی دارد؟

حال که فهمیدیم هر واحد کامپوزیت یعنی چه می‌خواهیم بدانیم کامپوزیت چیست و چه کاربردی دارد؟ کامپوزیت که به عنوان پرکننده‌های سفید یا همرنگ دندان نیز شناخته می‌شوند، جایگزین محبوبی برای روکش‌های سنتی هستند.

مطالعات اخیر نشان داده‌اند که روکش‌های سنتی که به عنوان پرکننده‌های نقره یا جیوه شناخته می‌شوند، می‌تواند برای سلامتی مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد. علاوه بر این با محیط زیست ناسازگار است و بحث‌های زیادی در سطح جهانی در مورد مشکلات سلامتی در پی وجود جیوه در آن مطرح شده است. رزین‌های کامپوزیت جایگزینی بادوام و تقویت شده برای محلول‌های قدیمی هستند.

تاریخچه استفاده پزشکی و بهداشتی از کامپوزیت دندان

دندانپزشکان در اواخر دهه 1960 استفاده از رزین‌های کامپوزیت دندان را فقط برای پرکردن دندان‌های جلویی شروع کردند. در ابتدا، کامپوزیت‌ها با یک واکنش شیمیایی بین دو خمیر حاوی یک فعال کننده (آمین سوم) و یک آغازگر (بنزوئیل پراکسید) تنظیم می‌شدند. در دهه 1970، کامپوزیت‌های رزین UV با نور کیور به عنوان راه حل بهتر معرفی شدند.
در پایان دهه 1970، طیف جدیدی از کامپوزیت‌ها به بازار اروپا معرفی شد که باعث افزایش ثبات رنگ و مقاومت بالاتر در برابر سایش نسبت به کامپوزیت‌های قبلی شد.

بهترین کلینیک کامپوزیت دندان در تهران

امروزه روکش‌‌های کامپوزیت به دندان چسبانده شده و باعث تقویت ساختار و بازیابی بخشی از یکپارچگی اصلی دندان می‌شوند. آنها برای ترمیم دندان‌های پوسیده، شکسته یا فرسوده استفاده کاربرد دارند. کامپوزیت‌های مدرن را می‌توان برای دندان‌های جلو یا عقب استفاده کرد.

در این مقاله بررسی کردیم که هر واحد کامپوزیت یعنی چه؟ کلینیک دندانپزشکی پاستور با بهره مندی از همکاری متخصصان مجرب و اساتید دانشگاهی و تجهیزات مدرن و تکنولوژی نوین دندانپزشکی فعالیت خود را آغاز نموده است و در محیطی مناسب و در خور شأن شما عزیزان پذیرای شما می‌باشد.  برای دریافت اطلاعات کامل‌تر درباره کامپوزیت به سایت کلینیک پاستور مراجعه نمایید.

کلینیک دندانپزشکی پاستور با کادری مجرب و توانمند آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی می باشد.

اگر نیاز به مشاوره تخصصی و رایگان دارید همین حالا با این شماره تماس بگیرید

۸۸۹۶۸۴۴۰ - ۰۲۱

تایید شده

این مطلب توسط پزشکان کلینیک بررسی و تایید شده است.

درمان دندان خرگوشی بدون ارتودنسی
دندانپزشکی کودکان، یکی شاخه‌های تخصصی دندانپزشکی است که به طور ویژه بر روی مراقبت، پیشگیری و درمان مشکلات دهان و دندان در کودکان و نوجوانان تمرکز دارد.
بهترین کلینیک ایمپلنت فوری در تهران
یکی از روش‌های رایج برای جایگزین نمودن دندان‌های از دست رفته، ایمپلنت فوری دندان است. این پروسه در چند مرحله شامل پایه گذاری به عنوان ریشه، روکش گذاری و غیره می‌گردد. بدون شک چنین مدت زمانی اگر برای دندان‌های جلویی باشد به هیچ عنوان خوشایند نخواهد بود. به همین علت، ایمپلنت فوری به وجود آمد تا بتوان در یک جلسه، دندان از دست رفته را جایگزین نمود. اما ایمپلنت فوری چیست؟

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

30 درضد تخفیف ایمپلنت
همین حالا با ما تماس بگیرید

زمان را از دست ندهید

مشاوره تخصصی و رایگان

شماره  موبایل خود را وارد کنید، مشاوران ما تا کمتر از یک روز کاری با شما تماس می گیرند.