Search
Close this search box.

کلینیک دندانپزشکی پاستور

سن مناسب برای روکش دندان، چه سنی است؟ | نظر متخصصان

همه چیز درباره روکش دندان

هر کس سزاوار یک لبخند زیبا است که می‌تواند با آن اعتماد به نفس داشته باشد. بسیاری از افراد مشهور برای به دست آوردن تصویر زیبا از خود به روکش روی آورده‌اند. برای داشتن لبخند هالیوودی لازم نیست که روی فرش قرمز راه بروید! این درمان زیبایی شامل چسباندن پوسته‌های نازک از مواد رنگ دندان به دندان‌ها برای تغییر ظاهر آنها است. با روکش‌ها، تغییر می‌تواند تا آنجا که دوست دارید ظریف یا چشمگیر باشد. بنابراین، سن مناسب برای روکش دندان، چه سنی است

سن مناسب برای روکش دندان

معمولاً توسط دندانپزشکان توصیه می‌شود که بیمار منتظر بماند تا برای انجام روکش به سن خاصی برسد. این به این دلیل است که روکش‌ها برای رشد دهان مناسب نیستند. حتی اگر دندان‌ها آسیب دیده باشند. هنگامی که موقعیت لثه‌ها و دندان‌ها تغییر می‌کند، زیبایی روکش نیز تغییر می‌کند.

این امر می‌تواند بین روکش‌ها و لثه‌ها فاصله ایجاد کند.
آیا می‌دانید رشد استخوان فک خانم‌ها تا سن 17 سالگی متوقف نمی‌شود؟ استخوان فک آقایان ممکن است تا اوایل 20 سالگی ادامه داشته باشد؟ به همین دلیل است که معمولاً محدودیت سنی برای انجام روکش وجود دارد. با این توضیحات فهمیدیم که سن مناسب برای روکش دندان سنی است که دیگر رشد دندان و استخوان‌ها کاملا متوقف شده باشد.

استفاده از درمانی جایگزین

برای کسانی که برای داشتن روکش دندان بسیار جوان هستند، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد. یکی از بهترین راه‌ها برای پوشاندن دندان آسیب دیده، باندینگ کامپوزیتی است. این به این دلیل است که اتصال کامپوزیت مینای دندان را مانند روکش‌ها از بین نمی‌برد. با این حال، اتصال کامپوزیت به اندازه روکش‌ها قوی نیست. هنگامی که رشد دندان متوقف شد، روکش توصیه می‌شود.

تعریف روکش دندان به زبان ساده

قبل از اینکه بگوییم سن مناسب برای روکش دندان، چه سنی است بهتر است با روکش دندان بیشتر آشنا شویم.
روکش‌ها پوسته‌های نازکی هستند که اغلب از پرسلن ساخته می‌شوند و برای پوشاندن آسیب یا سایر مسائل زیبایی به جلوی دندان متصل می‌شوند. برای دندان‌های ترک خورده، خرد شده و شکسته، روکش‌ها لکه را می‌پوشانند و محافظت بیشتری از نواحی آسیب دیده ایجاد می‌کنند. این می‌تواند مسائل مربوط به دندان‌های آسیب دیده (از جمله درد) را برطرف کند و در عین حال هرگونه مسائل ناخوشایند ناشی از آسیب را نیز بپوشاند.


این باندینگ دوام فوق العاده‌ای به دندان شما می‌بخشد و عملکرد کامل را به دندان شما باز می‌گرداند. روکش‌ها همچنین می‌توانند برای پوشاندن فاصله بین دندان‌ها یا افزایش زیبایی دندان‌های کج با قرار گرفتن در زاویه مطلوب‌تر استفاده شوند. در نتیجه، بسیاری از نوجوانان و جوانان در حال بررسی روکش‌ها به عنوان گزینه‌ای برای اصلاح مسائل زیبایی هستند.

سن مناسب برای روکش دندان

برای روکش چند سال باید داشته باشید؟

سن مناسب برای روکش دندان، چه سنی است؟ اکثر دندانپزشکان توصیه می‌کنند زنان حداقل تا 16 سالگی و مردان تا 18 سالگی منتظر بمانند. بسیاری از جوانان این راه حل ساده و عمدتا دائمی را برای مسائل زیبایی دندان خود انتخاب می‌کنند.

با این حال، تعدادی از دستور العمل‌های استاندارد وجود دارد که اکثر دندانپزشکان در مورد روکش‌های زیبایی از آنها پیروی می‌کنند. این دستور العمل مشخص می‌کند که سن مناسب برای روکش دندان، چه سنی است و چه افرادی برای روکش مناسب هستند. در اینجا چند مورد از الزامات ذکر شده است:

بررسی سلامت دهان و دندان

قبل از روکش، باید یک بررسی بهداشت دهان و دندان انجام دهید. این فرایند به شما اطمینان می‌دهد که روکش‌ها مناسب‌ترین راه حل برای مشکلات دندانپزشکی شما هستند. همچنین ، روشی کارآمد برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن کاشت روکش است. دندانپزشک شما حفره‌ها، مشکلات لثه و بیماری‌های لثه و سایر بیماری‌های دهان و دندان را بررسی می‌کند. این مسائل می توانند کیفیت روکش‌های شما را به خطر بیندازند یا حتی منجر به عفونت‌های جدی شوند ، اگر قبل از نصب روی دندان‌ها برطرف نشوند.

بدون سابقه ترومای دندان

علاوه بر اقدامات بهداشت دهان و دندان ، دندانپزشک همچنین دندان‌های شما را معاینه می‌کند تا مطمئن شود سابقه آسیب جدی دندان نداشته‌اید. روکش‌ها می‌توانند به دندان‌های ترک خورده یا شکسته کمک کنند. با این حال، اگر دندان بسیار آسیب دیده باشد و ریشه در معرض آسیب قرار بگیرد، ممکن است حتی یک روکش نتواند از آسیب طولانی مدت محافظت کند. این می‌تواند درد قابل توجهی در بیماران ایجاد کند و در نهایت منجر به عفونت، جراحی و تعویض دندان شود.

رشد دندان شما متوقف شده باشد

در نهایت، اکثر دندانپزشکان مطمئن می‌شوند که قبل از نصب روکش روی دندان‌ها، رشد آن‌ها متوقف شده است. برای کسانی که هنوز در حال رشد هستند و دندان‌های آنها هنوز در حال رشد است، روکش‌ها می‌توانند مشکلات متعددی را ایجاد کنند. با حرکت دندان‌ها، درد قابل توجهی ایجاد می‌شود. این کار نه تنها می‌تواند به روکش‌های شما آسیب برساند بلکه ممکن است مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین شوید.

اهمیت استفاده از روکش

افزایش اعتماد به نفس

برای افراد جوان بین 16 تا 21 سال، زیبایی روکش‌ها یکی از بزرگترین جذابیت‌های آنها است. بسیاری از کودکان و نوجوانان به دلیل دندان‌های خود احساس ناراحتی می‌کنند و در دوران نوجوانی خود اعتماد به نفس ندارند. روکش‌ها یک راه حل ساده و سریع برای این مسائل هستند که می‌تواند به احیای اعتماد به نفس یک فرد کمک کند.

بهبود عملکرد

روکش‌ها برای بهبود عملکرد دندان‌های شما طراحی شده‌اند که می‌تواند جویدن و حتی صحبت کردن را بسیار راحت‌تر کند. با روکش جوانان می‌توانند به راحتی گاز بگیرند ، بجوند و صحبت کنند.

کاهش درد دندان

در نهایت، دندان‌های خرد شده و ترک خورده می‌توانند درد قابل توجهی ایجاد کنند، به ویژه هنگامی که عفونت وجود داشته باشد یا ریشه در معرض دید قرار گیرد. این درد با جویدن غذا، صحبت کردن یا حتی تنفس افزایش پیدا خواهد کرد. روکش‌ها می‌توانند ناحیه نمایان دندان‌های شما را بپوشانند، زیبایی را به چهره بازگردانده و از بیماری‌های مختلف محافظت کنند. به این ترتیب روکش می‌تواند درد بیمار را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

روکش دندان در کلینیک دندان پزشکی پاستور در تهران

کلینیک دندانپزشکی پاستور با بهره مندی از همکاری متخصصان مجرب و اساتید دانشگاهی و تجهیزات مدرن و تکنولوژی نوین دندانپزشکی فعالیت خود را آغاز نموده است و در محیطی مناسب و در خور شأن شما عزیزان پذیرای شما می‌باشد.  برای دریافت اطلاعات کامل‌تر درباره قیمت جراحی دندان عقل سال ۱۴۰۰ می‌توانید به سایت کلینیک پاستور مراجعه نمایید.

کلینیک دندانپزشکی پاستور با کادری مجرب و توانمند آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی می باشد.

اگر نیاز به مشاوره تخصصی و رایگان دارید همین حالا با این شماره تماس بگیرید

۸۸۹۶۸۴۴۰ - ۰۲۱

تایید شده

این مطلب توسط پزشکان کلینیک بررسی و تایید شده است.

درمان دندان خرگوشی بدون ارتودنسی
دندانپزشکی کودکان، یکی شاخه‌های تخصصی دندانپزشکی است که به طور ویژه بر روی مراقبت، پیشگیری و درمان مشکلات دهان و دندان در کودکان و نوجوانان تمرکز دارد.
بهترین کلینیک ایمپلنت فوری در تهران
یکی از روش‌های رایج برای جایگزین نمودن دندان‌های از دست رفته، ایمپلنت فوری دندان است. این پروسه در چند مرحله شامل پایه گذاری به عنوان ریشه، روکش گذاری و غیره می‌گردد. بدون شک چنین مدت زمانی اگر برای دندان‌های جلویی باشد به هیچ عنوان خوشایند نخواهد بود. به همین علت، ایمپلنت فوری به وجود آمد تا بتوان در یک جلسه، دندان از دست رفته را جایگزین نمود. اما ایمپلنت فوری چیست؟

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

30 درضد تخفیف ایمپلنت
همین حالا با ما تماس بگیرید

زمان را از دست ندهید

مشاوره تخصصی و رایگان

شماره  موبایل خود را وارد کنید، مشاوران ما تا کمتر از یک روز کاری با شما تماس می گیرند.