قیمت عمل و جراحی دندان عقل

قیمت عمل و جراحی دندان عقل طبق مصوبه سال ۱۴۰۳

بررسی کامل هزینه و نرخ جراحی دندان عقل

قیمت جراحی دندان عقل سال ۱۴۰۳ مساله‌ای است که ممکن است برای یافتن پاسخ آن زمان زیادی صرف کرده باشید. دندان از اجزای بسیار مهم دهان است که درآمدن دندان عقل در بازه سنی ۱۷ تا ۲۱ سال از رویدادهای مهمی است که در این بازه سنی رخ می‌دهد.

دندان عقل در واقع دندان آسیاب سوم است که به دلیل درآمدن آن در سن بلوغ با نام دندان عقل شناخته می‌شود و آخرین دندانی است که در دهان می‌روید. جراحی دندان عقل معمولا در زمان ارتودنسی و یا دیگر درمان‌های دهان و دندان انجام می‌شود.

علت کشیدن و جراحی دندان عقل نهفته در بزرگسالان

دندان عقل از جمله دندان‌هایی است که شاید افراد بسیاری در اطراف شما آن را کشیده و یا جراحی کرده باشند. اگر دندان عقل به طور کامل درآمده باشد و هیچگونه مشکلی از لحاظ سلامت و بافت لثه نداشته باشد، نیازی به کشیدن ندارد.

البته دندان عقل هم مانند دیگر دندان‌ها باید به صورت دوره‌ای معاینه شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل بلافاصله تشخیص داده شود و بهداشت دهان و دندان شما تحت تاثیر قرار نگیرد. در صورت بروز مشکلاتی از قبیل درد، تومور، عفونت، کیست، آسیب دیدن دندان‌های مجاور و مشکلات لثه‌ای باید کشیده شوند.

ممکن است در برخی افراد دندان عقل به طور کامل از لثه خارج نشود. در این حالت دهان فضای کافی برای خروج دندان را نداشته و اگر به موقع به آن رسیدگی نشود، ممکن است فرد دچار مشکل شود. زمانی که درباره دندان عقل نهفته صحبتی به میان می‌آید منظور دندانی است که در فک یا زیر لثه محبوس شده است.

علائم نشان دهنده گیر کردن دندان عقل نهفته در لثه

قیمت عمل و جراحی دندان عقل

دندانپزشک برای تشخیص اینکه آیا دندان در لثه گیر کرده یا نه عوامل مختلفی را در نظر می‌گیرد. رشد ناقص دندان عقل باعث می‌شود که مواد غذایی در میان لثه و دندان‌ گیر افتاده و به مرور زمان باعث پوسیدگی دندان و بوی عفونت در دهان خواهد شد.
اگر بخواهید نخ دندان بکشید در میان دندان عقل و آسیاب کناری کشیدن نخ ناممکن بوده و یا به سختی انجام خواهد شد.

اگر دندان به دلیل نداشتن فضای کافی در لثه گیر افتاده باشد به دندان‌های کناری فشار وارد کرده و باعث بهم ریختگی دندان‌ها خواهد شد.
از دیگر موارد نشان دهنده گیر کردن دندان در لثه، بوی عفونتی است که در اثر وارد شدن باکتری به لثه ایجاد خواهد شد و درد، تورم و سفت شدن فک را به همراه خواهد داشت.
ایجاد کیست از دیگر عوارض آن است و باعث آسیب رسیدن به دندان‌های مجاور خواهد شد.

اطلاع از قیمت وهزینه‌ی جراحی دندان عقل سال ۱۴۰۳

تعرفه‌ی جراحی دندان عقل سال ۱۴۰۰ به نوع جراحی بستگی دارد. قیمت جراحی دندان عقل نسج نرم600 هزار تومان و نسج سخت 800 هزار تومان تا 1 میلیون و 500 هزار تومان است. جراحی دندان عقل توسط دندانپزشک انجام می‌شود. در ابتدا شرایط دندان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اگر دندان عفونت داشته باشد دکتر داروهای آنتی بیوتیک برای بیمار تجویز می‌کند تا عفونت آن به طور کامل برطرف شود. اگر نیاز باشد تا تمام دندان‌های عقل با هم کشیده شود، باید عوارض و وضعیت حال بیمار کاملا بررسی گردد.

در زمان جراحی، بافت لثه به طور کامل باز شده و استخوان پوشاننده روی دندان برداشته می‌شود. پس از جدا کردن بافت متصل کننده دندان و استخوان، پزشک دندان را می‌کشد. در برخی موارد لازم است دندان خرد شود تا راحت‌تر کشیده شود.

اقدامات لازم پس از جراحی

• مدت زمان بهبودی کامل جراحی تنها چند روز است. پزشک ممکن است برای تسکیل درد برای شما مسکن تجویز کند که باید مطابق با دستور پزشک مسکن مصرف شده و نکات و توصیه‌های مهم او رعایت شوند. پانسمان را به آرامی با دندان خود فشار داده و هر بار که پانسمان به خون آغشته می‌شود آن را تعویض کنید. اگر خونریزی لثه پس از ۲۴ ساعت ادامه داشت با پزشک خود تماس بگیرید.

• دراز نکشید. برای دراز کشیدن حتما با چند بالش سر خود را بالا بیاورید.
  • در زمان بی حسی مراقب گاز گرفتن لب و زبان خود باشید.
  • به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در طی ۲۴ ساعت ابتدای جراحی، بر روی گونه‌ها کیسه یخ قرار دهید. تا دو الی سه روز بعد هم می‌توانید از کمپرس مرطوب استفاده نمایید.
  • پس از جراحی استراحت کنید تا خونریزی شما تشدید نشود.
  • غذاهای نرم و سوپ مانند مصرف کنید. بلافاصله غذای جامد مصرف نکنید. در غیر این صورت باعث آسیب رسیدن به لثه و دندان شما خواهد شد.

• برای مصرف مایعات از نی استفاده نکنید.
  • تا ۲۴ ساعت از سیگار کشیدن پرهیز کنید. پک زدن به سیگار باعث شل شدن لخته خون خواهد شد و خونرسانی را نیز کاهش می‌دهد.
  • پس از یک روز دهان را با آب نمک بشویید. دقت کنید که آب باید ولرم باشد.
  • با احتیاط مسواک بزنید.
  • با زبان لثه جراحی شده را مالش ندهید.

روش جراحی

برای جراحی ممکن است پزشک شما بی حسی و یا آرام بخش به شما تزریق کند و یا اینکه از شما بخواهد گاز اکسید نیتروس استنشاق کنید که باعث کاهش درد شما در طول عمل خواهد شد. انجام این روش‌ها نیز می‌تواند بر قیمت جراحی دندان عقل سال ۱۴۰۰ تاثیرگذار باشد.

در صورتی که دندان شما نیاز به جراحی داشته باشد اما از انجام آن خودداری کنید، به مرور زمان بهم ریختگی در دندان‌های شما ایجاد شده و در فک احساس درد خواهید کرد و حتی عملکرد سینوس‌ها را مختل خواهد کرد.

جراحی و عمل دندان عقل نهفته در کلینیک دندانپزشکی پاستور در تهران

کلینیک دندانپزشکی پاستور با بهره مندی از همکاری متخصصان مجرب و اساتید دانشگاهی و تجهیزات مدرن و تکنولوژی نوین دندانپزشکی فعالیت خود را آغاز نموده است و در محیطی مناسب و در خور شأن شما عزیزان پذیرای شما می‌باشد.  برای دریافت اطلاعات کامل‌تر درباره قیمت جراحی دندان عقل سال ۱۴۰۳ می‌توانید به سایت کلینیک پاستور مراجعه نمایید.