Search
Close this search box.

کلینیک دندانپزشکی پاستور

نکاتی درباره کامپوزیت دندان

نکاتی درباره کامپوزیت دندان که دندانپزشکان نمی‌‌خواهند بدانید!

چند نکته مهم درباره کامپوزیت دندان

داشتن یک لبخند زیبا همیشه نقش بسیار مهمی در افزایش اعتماد به نقش ما و زیبایی چهره‌‌مان بر عهده داشته‌‍اند. کامپوزیت دندان، یکی از روشهای متداول بوده که برای اصلاح لبخند و طراحی آن به صورتی زیباتر کاربرد داشته است. در چند سال اخیر، استفاده از کامپوزیت دندان رواج بسیار بیشتری داشته است. همین مسئله باعث شد تا چند سوال مهم در ذهن ما ایجاد شود. آیا کامپوزیت دندان برای همه قابل استفاده است؟

چه چیزی تعیین می‌کند که قیمت کامپوزیت چقدر باشد؟ آیا دندانپزشکان تمامی حقایق در مورد کامپوزیت دندان برای ما بازگو می‌کنند؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا هر آنچه لازم است در این زمینه بدانید را برایتان بازگو کنیم.

کامپوزیت دندان چیست؟

همانطور که در ابتدای صحبتمان نیز اشاره کردیم، کامپوزیت دندان، یک روش اصلاح لبخند است که در مقایسه با روشهای دیگر مانند لمینیت دندان، ارتودنسی و موارد دیگر زیبایی دندان، سرعت نتیجه گیری بسیار بیشتر و هزینه‌ای بسیار کمتر خواهد داشت. در کامپوزیت دندان یک لایۀ خمیری که رنگ آن بر اساس سلیقه و انتخاب بیمار و متناسب با رنگ دندانهای او بر روی دندان اصلی قرار گرفته و توسط دندانپزشک شکل دندان طبیعی خواهد گرفت.

پس از شکل دهی به خمیر بر روی دندان، توسط نور UV خمیر سفت خواهد شد. کامپوزیت دندان در میایسه روشهای دیگر بسیار آسان‌تر، ارزانتر و مطمئنتر است. چرا که نیازی به ایجاد برش بر روی دندان اصلی وجود نداشته و در نتیجه مینای دندان سالم خواهد ماند.

نکاتی درباره کامپوزیت دندان

نکاتی که دندانپزشکان در مورد کامپوزیت دندان به شما نمی‌گویند!

زمانی که به دندانپزشک مراجعه می‌کنید تا برای کامپوزیت دندان خود با وی مشورت کنید، ممکن است به این مسئله فکر کنید که آیا دندانپزشک شما همۀ واقعیت را در مورد کامپوزیت دندان برای شما گفته است یا خیر. برای رسیدن به پاسخ این سوال، ابتدا به برخی از مواردی که ممکن است توسط دندانپزشک بازگو نشود اشاره می‌کنیم:


اولین و مهم‌ترین نکته در مورد کامپوزیت دندان، قیمت آن است که بیش از آن که تحت تاثیر برند باشد، به تجربه، تسلط و میزان توانایی دندانپزشک خواهد داشت.

به بیان دیگر، بهتر است بین یک دندانپزشک معمولی که با برند خیلی خوب کار می‌کند تا یک دندانپزشک کارکشته، معتبر و مسلط که با یک برند معمولی کامپوزیت دندان را انجام می‌دهد، گزینۀ دوم را انتخاب نمایید.
گاهی ممکن است کامپوزیت دندان برای دندان‌های شما مناسب نباشد و شما مجبور باشید حتماً دندان‌هایتان را ارتودنسی کنید.

(برای آشنایی بیشتر با قیمت کامپوزیت ها مقاله‌ی قیمت کامپوزیت دندان در تهران طبق مصوبه 1401 را مطالعه فرمایید. 🙂 )
رنگ نهایی کامپوزیت دندان بسته به رنگ طبیعی دندان‌های شما متفاوت خواهد بود. تصور نکنید که دقیقاً در نتیجۀ نهایی همان رنگی را خواهید دید که در کالیتۀ رنگی انتخاب کردید.
نتیجۀ نهایی بسته به فرم دندان، فک و لثۀ شما متفاوت خواهد بود. اگر یک دندانپزشک به شما گفت کامپوزیت دندان شما دقیقاً به شکل عکسی که می‌خواهید خواهد شد، مطمئن باشید که اشتباه می‌کند.

آیا کامپوزیت دندان برای همه مناسب است؟

خیر، کامپوزیت دندان برای همه مناسب نیست! برای رسیدن به نتیجۀ درست که آیا کامپوزیت دندان برای شما مناسب است یا خیر، باید با یک دندانپزشک معتبر مشورت کنید تا بتواند شما را در تصمیم گیری نهایی کمک کند. کامپوزیت دندان، یک لایۀ نازک بر روی دندان اصلی شما است و می‌تواند ایرادهای جزئی مانند ترک خوردگی، شکستگی‌های کوچک و فاصله‌های جزئی را بپوشاند.

اگر شما دچار تغییر شکل اساسی در دندانهای خود باشید، پیش از کامپوزیت دندان، حتماً باید فرم کلی دندان را در ابتدا اصلاح کرده و سپس در صورت نیاز و یا علاقۀ شخصی اقدام به کامپوزیت دندان نمایید. بنابراین، کامپوزیت دندان برای همه مناسب نیست!

نقش دندان پزشک در کامپوزیت دندان چیست؟

همانطور که قبلتر هم اشاره کردیم، دندانپزشک مهمترین نقش در نتیجه نهایی کامپوزیت دندان بر عهده دارد. یک دندانپزشک متبحر می‌تواند با مواد اولیه‌ای با کیفیت متوسط کاری کند که کامپوزیت دندان بتواند سالهای سال بدون نیاز به تغییر و با همان کیفیت اولیه برایتان کار کند. بنابراین در انتخاب دندانپزشک حساسیت ویژه‌ای داشته و به خوبی تحقیق کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای پیدا کردن بهترین دندانپزشکان متخصص و با تجربه در حوزۀ کامپوزیت دندان، سری به سایت کلینیک دندانپزشکی پاستور بزنید.

کلینیک دندانپزشکی پاستور با کادری مجرب و توانمند آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی می باشد.

اگر نیاز به مشاوره تخصصی و رایگان دارید همین حالا با این شماره تماس بگیرید

۸۸۹۶۸۴۴۰ - ۰۲۱

تایید شده

این مطلب توسط پزشکان کلینیک بررسی و تایید شده است.

درمان دندان خرگوشی بدون ارتودنسی
دندانپزشکی کودکان، یکی شاخه‌های تخصصی دندانپزشکی است که به طور ویژه بر روی مراقبت، پیشگیری و درمان مشکلات دهان و دندان در کودکان و نوجوانان تمرکز دارد.
بهترین کلینیک ایمپلنت فوری در تهران
یکی از روش‌های رایج برای جایگزین نمودن دندان‌های از دست رفته، ایمپلنت فوری دندان است. این پروسه در چند مرحله شامل پایه گذاری به عنوان ریشه، روکش گذاری و غیره می‌گردد. بدون شک چنین مدت زمانی اگر برای دندان‌های جلویی باشد به هیچ عنوان خوشایند نخواهد بود. به همین علت، ایمپلنت فوری به وجود آمد تا بتوان در یک جلسه، دندان از دست رفته را جایگزین نمود. اما ایمپلنت فوری چیست؟

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

30 درضد تخفیف ایمپلنت
همین حالا با ما تماس بگیرید

زمان را از دست ندهید

مشاوره تخصصی و رایگان

شماره  موبایل خود را وارد کنید، مشاوران ما تا کمتر از یک روز کاری با شما تماس می گیرند.