Search
Close this search box.

کلینیک دندانپزشکی پاستور

ایمپلنت فوری و یک روزه دندان چیست؟

ایمپلنت فوری دندان چیست؟ آیا ایمپلنت یک روزه خوبه یا نه؟

همه چیز درباره ایمپلنت فوری و یک روزه

چگونه بازسازی بافت لثه و استخوان می‌تواند به یک درمان موفقیت آمیز کمک کند؟ ایمپلنت فوری چیست و به چه ایمپلنتی فوری گفته می‌شود؟
ایمپلنت‌های دندانی که چند سالی است به عنوان یک پیشرفت تکنولوژیکی مورد استقبال قرار می‌گرفتند، امروزه به عنوان روش برتر برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته شناخته می‌شوند. استفاده از آنها به حدی عادی شده است که روزانه تعداد بالایی از افراد تحت این عمل کاشت دندان قرار می‌گیرند. محققان درک خوبی از نحوه ادغام ایمپلنت‌های تیتانیوم پیچ شکل با سلول‌های استخوانی دارند. علاوه بر این می‌توان از ایمپلنت برای ثابت نگه داشتن دندان مصنوعی و برخی درمان‌های ارتودنسی استفاده کرد.


اما ایمپلنتی که بزرگترین تفاوت را در زندگی یک فرد ایجاد می‌کند، ممکن است همان ایمپلنتی باشد که درست در جلو دندان‌ها قرار می‌گیرد. جایگزین کردن یک دندان از دست رفته یا خراب درست در جلوی دندان‌های افراد می‌تواند تأثیر چشمگیری نه تنها بر ظاهر، بلکه بر عزت نفس و کیفیت کلی زندگی آنها داشته باشد.


تلاش بسیاری برای اطمینان از اینکه دندان مصنوعی طبیعی و زیبا به نظر برسد، انجام می‌شود. اطمینان از اینکه دندان‌های جایگزین دقیقا اندازه، شکل و رنگ مناسب دارند بسیار مهم است. با این حال، مانند یک نقاشی، هنر در بهترین حالت خود نشان داده نمی‌شود، مگر اینکه به زیبایی قالب‌بندی شده باشد. در این مورد، با بافت لثه‌ای سالم و صورتی که ریشه‌های دندان را می‌پوشاند، به‌طور یکنواخت با بقیه دندان‌های شما ردیف می‌شود.


دستیابی به تعادل کامل برای مدت طولانی، ظاهر جذاب و سلامت بافت لثه چالشی است که دندانپزشکان ایمپلنت مرتبا با آن روبرو هستند و رفع این چالش به مهارت و برنامه ریزی زیادی نیاز دارد. در اینجا برخی از عواملی که جراح دندان شما در هنگام قرار دادن ایمپلنت دندان با آن مواجه است می‌پردازیم.

ایمپلنت فوری و یک روزه دندان چیست؟

ایمپلنت فوری چیست؟چندین مرحله در فرآیند ایمپلنت وجود دارد: دقیقا تعداد مراحل به وضعیت فردی بستگی دارد. ابتدا، اگر دندان‌های پوسیده یا آسیب‌دیده در دهان وجود داشته باشند، قبل از کاشت ایمپلنت باید کشیده شوند. با این حال، کشیدن دندان، فرآیند دشواری نیست که ممکن است تصور کنید: در واقع، به طور کلی تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و با دستکاری ملایم دندان تا زمانی که به اندازه کافی لق شود و بتوان آن را خارج کرد، انجام می‌گردد.

ایمپلنت فوری و یک روزه دندان چیست؟

مراحل گام به گام کاشت ایمپلنت فوری و یک روزه دندان

می‌شود، هدف این است که دندان را با کمترین اختلال در حفره استخوانی یا بافت لثه اطراف آن خارج کنید. اگر با موفقیت انجام شود، اغلب ممکن است که خود ایمپلنت – یک ستون کوچک به شکل پیچ، به اندازه ریشه دندان – بلافاصله پس از کشیدن در حفره ایجاد شده قرار گیرد. کاشت ایمپلنت فوری به چند دلیل می‌تواند مطلوب باشد: در واقع زمان کلی درمان آن کمتر است و منجر به نتیجه سریعتر برای بیمار می‌شود.


به طور کلی، ایمپلنتی که به تازگی قرار داده شده است، اجازه دارد تا چندین هفته بدون هیچ گونه درمان دیگری بدون مزاحمت باقی بماند. با این حال، در برخی موارد می‌توان مستقیما به مرحله بعدی رفت: دریافت روکش موقت (دندان جایگزین) در همان روز کشیدن و کاشت ایمپلنت.

آیا باید به فکر تعویض فوری دندان باشید؟

مزایای تعویض فوری دندان واضح است: شما مجبور نخواهید بود از پروتز متحرک برای پنهان کردن شکاف لبخند خود استفاده کنید و درمان شما به کمترین تعداد مراجعه به مطب نیاز دارد. با این حال، روکش موقتی که در ابتدا دریافت می‌کنید، دائمی نخواهد بود. بنابراین ممکن است هنگام گاز گرفتن با دندان‌های دیگر تماس پیدا می‌کند و خطر ایجاد اختلال میان ایمپلنت و استخوان، ایمپلنت را تهدید کند. همچنان باید از جویدن در این ناحیه خودداری کنید و باید تاج دائمی را در تاریخ بعدی قرار دهید. با این حال تشخیص دندان موقت از دندان‌های طبیعی و سالم دشوار خواهد بود.

(اگر به دنبال یک قیمت مناسب و ارزان برای درمان دندان های خود هستید خواندن مقاله‌ی قیمت کامپوزیت دندان در تهران طبق مصوبه 1401 را پیشنهاد می‌کنیم. 🙂 )

ایمپلنت قبل از درمان

زمانی که دندان جلویی دارای شکستگی شده و تا زیر خط لثه تا تاج استخوان می‌رود. این دندان قابل ترمیم نیست و باید برداشته شود.

تاج موقت

یک تاج موقت پس از استخراج دندان قرار می‌گیرد. این تاج برای جلوگیری از تماس در حین حرکت فک و برای محافظت از ایمپلنت در طول بهبودی، استفاده می‌شود.

پس از درمان

تاج نهایی در جای خود قرار دارد. توجه داشته باشید که خط لثه مانند دندان مجاور است و تاج ایمپلنت بسیار طبیعی به نظر می‌رسد.
با این حال، یک جنبه منفی بالقوه برای جایگزینی فوری دندان وجود دارد: ایجاد فشار زیاد روی ایمپلنتی که هنوز به طور کامل با استخوان زیرین جوش نخورده است، می‌تواند باعث شکست درمان شود. خبر خوب این است که این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد.


کدام نوع درمان برای شما بهتر است؟ تیم ایمپلنت شما (که اغلب شامل دندانپزشک، پریودنتیست یا جراح دهان و تکنسین آزمایشگاه دندان می‌شود) بر اساس وضعیت فردی شما توصیه‌های خاصی خواهند داشت. به طور کلی، به افرادی که لثه یا بافت استخوانی نازک‌تری دارند (چه به دلیل عوامل ژنتیکی و چه ناشی از یک وضعیت پزشکی) بهتر است یک رویکرد چند مرحله‌ای را در نظر بگیرند.

همین امر در مورد کسانی که در حال حاضر لثه نامتقارن دارند صادق است. یعنی خط لثه‌ای که روی لبخند ناهموار به نظر می‌رسد. همچنین به افراد برای مدتی توصیه می‌شود که غذاهای نرم‌تر خورده و از دستورالعمل.های مراقبتی بعد از جراحی پیروی کنند.

اما زمانی که هیچ یک از این موارد اعمال نمی شود، جایگزینی فوری دندان با پایداری طولانی مدت یک گزینه مناسب است. به خصوص زمانی که کشیدن دندان با حداقل ضربه انجام شود.

ایمپلنت فوری و یک روزه در کلینیک دندان پزشکی پاستور در تهران

ایمپلنت فوری چیست؟ این ایمپلنت که به عنوان عملکرد فوری شناخته می.شود، شامل یک ترمیم ظرف 48 ساعت پس از کاشت ایمپلنت است. در صورتی که ثبات اولیه کافی حاصل شود، می‌توان آن را اعمال کرد. برای ترمیم یک دندان، این به عنوان موقتی سازی فوری شناخته می‌شود.


این تکنیک در پاسخ به تقاضای فزاینده بیماران برای درمان سریعتر و رسیدن به دندان در کوتاه‌ترین توسعه یافته است. لدرمن اولین کسی بود که بهبود موفقیت آمیز ایمپلنت‌های فوری را مستند کرد. در میان چندین مطالعه بلندمدت 5 تا 10 ساله به این نتیجه رسیدند که، نرخ بقایی حدود 97٪ تا 100٪ برای ایمپلنت‌های فوری گزارش شده است.

در این مقاله بررسی کردیم که ایمپلنت فوری چیست؟ کلینیک دندانپزشکی پاستور با بهره مندی از همکاری متخصصان مجرب و اساتید دانشگاهی و تجهیزات مدرن و تکنولوژی نوین دندانپزشکی فعالیت خود را آغاز نموده است و در محیطی مناسب و در خور شأن شما عزیزان پذیرای شما می‌باشد.  برای دریافت اطلاعات کامل‌تر برای درمان دندان درد در بارداری می‌توانید با کلینیک پاستور تماس بگیرید.

کلینیک دندانپزشکی پاستور با کادری مجرب و توانمند آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی می باشد.

اگر نیاز به مشاوره تخصصی و رایگان دارید همین حالا با این شماره تماس بگیرید

۸۸۹۶۸۴۴۰ - ۰۲۱

تایید شده

این مطلب توسط پزشکان کلینیک بررسی و تایید شده است.

درمان دندان خرگوشی بدون ارتودنسی
دندانپزشکی کودکان، یکی شاخه‌های تخصصی دندانپزشکی است که به طور ویژه بر روی مراقبت، پیشگیری و درمان مشکلات دهان و دندان در کودکان و نوجوانان تمرکز دارد.
بهترین کلینیک ایمپلنت فوری در تهران
یکی از روش‌های رایج برای جایگزین نمودن دندان‌های از دست رفته، ایمپلنت فوری دندان است. این پروسه در چند مرحله شامل پایه گذاری به عنوان ریشه، روکش گذاری و غیره می‌گردد. بدون شک چنین مدت زمانی اگر برای دندان‌های جلویی باشد به هیچ عنوان خوشایند نخواهد بود. به همین علت، ایمپلنت فوری به وجود آمد تا بتوان در یک جلسه، دندان از دست رفته را جایگزین نمود. اما ایمپلنت فوری چیست؟

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

30 درضد تخفیف ایمپلنت
همین حالا با ما تماس بگیرید

زمان را از دست ندهید

مشاوره تخصصی و رایگان

شماره  موبایل خود را وارد کنید، مشاوران ما تا کمتر از یک روز کاری با شما تماس می گیرند.