Search
Close this search box.

کلینیک دندانپزشکی پاستور

کامپوزیت دندان چگونه انجام می‌شود؟

کامپوزیت دندان چگونه انجام می‌شود؟ صفر تا صد کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان چگونه است؟

هر حفره‌ای که در دندان بنا به هر دلیلی پوسیدگی و یا آسیب ایجاد شود درنهایت نیاز به پر کردن دارد که یکی از بهترین و مقرون به ‌صرفه‌ترین روش‌های ترمیم دندان، استفاده از کامپوزیت است، اما به راستی کامپوزیت دندان چگونه است؟
هر زمان که دندانی در اثر جویدن جسم سخت ترک خورده، آسیب ببیند یا فرسوده شود، پر کردن دندان شکسته یا پوسیده شما را اصلاح می‌کند تا اطمینان حاصل شود که می‌تواند تمام عملکردهای طبیعی خود را از سر بگیرد.
ممکن است برخی افراد اطلاعات زیادی در مورد گزینه‌های درمانی موجود نداشته باشند.
در این پست، اطلاعات کاملی درباره کامپوزیت دندان، یکی از محبوب‌ترین انواع مورد استفاده در دندانپزشکی با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

پر کردن کامپوزیت دندان چیست؟

هنگامی‌که در دندان شما حفره ایجاد می‌شود، دندان‌پزشک پوسیدگی را از دندان شما خارج می‌کند و از یک پرکننده برای پوشاندن یا پر کردن ناحیه‌ای که پوسیده شده است استفاده می‌کند.
به طور سنتی، پر کردن‌ها ماده‌ای نقره‌ای رنگ بودند که با نام آمالگام شناخته می‌شد و بر خلاف سایه دندان طبیعی کاملاً قابل مشاهده بود. با گذشت زمان، گزینه‌های دیگری توسعه یافت که یکی از آن‌ها ترکیبی است.


پرکننده‌های کامپوزیت دندان از مخلوطی از مواد سخت و بر پایه پلاستیک ساخته می‌شوند که به راحتی می‌توان آن‌ها را رنگ کرد تا شبیه دندان طبیعی شود که آن‌ها را به گزینه‌ای عالی برای دندان‌هایی تبدیل می‌کند که هنگام صحبت یا لبخند در معرض یا قابل مشاهده هستند. به دلیل ظاهر طبیعی و قیمت مقرون به صرفه‌تر، پرکننده‌های کامپوزیت دندان به طور فزاینده‌ای به عنوان جایگزینی برای آمالگام نقره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

(برای آشنایی بیشتر با فواید بهداشتی و پزشکی کامپوزیت دندان ما به شما خواندن مقاله ی مزیت‌های پزشکی کامپوزیت دندان از زبان متخصصان را پیشنهاد می‌کنیم. 🙂 )

زمان استفاده از کامپوزیت دندان چگونه است؟

پرکننده‌های کامپوزیت برای ترمیم دندان‌های ترک خورده یا پوسیده شده مؤثر هستند زیرا با دندان شما ترکیب می‌شوند و ظاهری طبیعی به شما می‌دهند.
رزین‌های کامپوزیت یا پرکردگی‌های همرنگ دندان، دوام و مقاومت خوبی در برابر شکستگی در پرکردگی‌های کوچک تا متوسط ​​که نیاز به تحمل فشار متوسط ​​ناشی از استرس مداوم جویدن دارند، فراهم می‌کنند. آن‌ها را می‌توان برای دندان‌های جلو یا عقب استفاده کرد و انتخاب خوبی برای افرادی هستند که ترجیح می‌دهند پرکردگی آن‌ها طبیعی‌تر به نظر برسد.
با دندان‌پزشک خود صحبت کنید تا مشخص کنید کدام نوع پر کردن برای نیازهای شما مناسب‌تر است.

کامپوزیت دندان چگونه انجام می‌شود؟

روش پر کردن کامپوزیت دندان چگونه است؟

پر کردن دندان مستلزم آن است که قسمت‌های پوسیده دندان قبل از پر کردن دندان از روی دندان خارج شود. برای این عمل، دندان‌پزشک یا تکنسین شما معمولاً قبل از تراشیدن تکه ناخواسته دندان با مته از یک بی‌حس کننده موضعی استفاده می‌کند.
قبل از قرار دادن پر کردن، دندان‌پزشک شما آن ناحیه را به طور کامل تمیز می‌کند تا مطمئن شود هیچ باکتری زیر پرکردگی گیر نمی‌کند. سپس لایه‌های نرمی از پرکننده رزین کامپوزیت در روی دندان اعمال شده و درنهایت با اشعه فرابنفش UV برجای خود سخت و محکم می‌شود.

نور به‌سرعت کامپوزیت را ثابت می‌کند و باعث می‌شود این ماده دوام مشابه دندان واقعی انسان را داشته باشد. هنگامی‌که کامپوزیت دندان شما نصب و صیقل داده شد، دندان شما می‌تواند عملکرد طبیعی خود را با تمام زیبایی‌های یک دندان طبیعی انسان از سر بگیرد. هیچ پرکننده‌ای به‌طور دائم در برابر سایش و پارگی مصون نیست، اما پرکننده کامپوزیت شما معمولاً کمتر از پنج سال دوام می‌آورد مگر اینکه پرکننده مقداری سایش و پارگی بسیار غیرعادی را تحمل کند.

(برای آشنایی بیشتر با انواع مختلف کامپوزیت های دندان ما به شما خواندن مقاله‌ی 8 تا از بهترین مارک های کامپوزیت دندان در ایران را بشناسید! را پیشنهاد می‌کنیم. 🙂 )

مزایای کامپوزیت دندان چگونه است؟

برخی از مزایای کامپوزیت دندان شامل:
⦁ به طور یکپارچه با دندان‌های طبیعی شما ترکیب می‌شوند و آن‌ها را تقریباً نامرئی می‌کند.
⦁ کمی انعطاف‌پذیر است و درنتیجه سوراخ‌کاری کاهش می‌یابد
⦁ یک پیوند قوی با دندان شما ایجاد می‌کند.
⦁ بادوام هستند و می‌توانند فشار متوسط ​​را تحمل کنند.
⦁ برای پر کردن‌های کوچک مناسب هستند.
⦁ برای سایر تغییرات زیبایی مانند تغییر رنگ یا شکل دندان‌ها استفاده می‌شود.

کامپوزیت دندان در تهران در کلینیک پاستور

بیمارانی که متوجه شده‌اند به پر کردن دندان نیاز دارند، اغلب نگران به خطر افتادن زیبایی ظاهری هستند. مزیت اصلی پرکننده‌های کامپوزیت نسبت به سایر مواد، کیفیت زیبایی است که برای تعمیر به ارمغان می‌آورند. اگر سؤالات بیشتری در مورد چگونگی کامپوزیت دندان دارید و نمی‌دانید که آیا این روش گزینه خوبی برای نیازهای ترمیم سلامت دهان شما هست یا خیر، برای مشاوره و راهنمایی بیشتر با کلینیک دندانپزشکی پاستور تماس بگیرید.

کلینیک دندانپزشکی پاستور با کادری مجرب و توانمند آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی می باشد.

اگر نیاز به مشاوره تخصصی و رایگان دارید همین حالا با این شماره تماس بگیرید

۸۸۹۶۸۴۴۰ - ۰۲۱

تایید شده

این مطلب توسط پزشکان کلینیک بررسی و تایید شده است.

درمان دندان خرگوشی بدون ارتودنسی
دندانپزشکی کودکان، یکی شاخه‌های تخصصی دندانپزشکی است که به طور ویژه بر روی مراقبت، پیشگیری و درمان مشکلات دهان و دندان در کودکان و نوجوانان تمرکز دارد.
بهترین کلینیک ایمپلنت فوری در تهران
یکی از روش‌های رایج برای جایگزین نمودن دندان‌های از دست رفته، ایمپلنت فوری دندان است. این پروسه در چند مرحله شامل پایه گذاری به عنوان ریشه، روکش گذاری و غیره می‌گردد. بدون شک چنین مدت زمانی اگر برای دندان‌های جلویی باشد به هیچ عنوان خوشایند نخواهد بود. به همین علت، ایمپلنت فوری به وجود آمد تا بتوان در یک جلسه، دندان از دست رفته را جایگزین نمود. اما ایمپلنت فوری چیست؟

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

30 درضد تخفیف ایمپلنت
همین حالا با ما تماس بگیرید

زمان را از دست ندهید

مشاوره تخصصی و رایگان

شماره  موبایل خود را وارد کنید، مشاوران ما تا کمتر از یک روز کاری با شما تماس می گیرند.