Search
Close this search box.

کلینیک دندانپزشکی پاستور

مزیت‌های کامپوزیت دندان

مزیت‌های پزشکی کامپوزیت دندان که نمی‌ دانستید!

بررسی مزیت‌های کامپوزیت دندان

تقریبا همه در مقطعی حفره و یا پوسیدگی دندان را تجربه کرده‌اند. رایج ترین راه حل امروزی کامپوزیت است که در ادامه به بررسی مزیت‌های کامپوزیت خواهیم پرداخت. این ماده پرکننده دندان محبوب، دندان‌های پوسیده یا شکسته را ترمیم می‌کند و جایگزین ظریف و زیبایی‌شناختی برای همتایان فلزی مانند آمالگام است.
اگر پوسیدگی دارید، دندانپزشک ممکن است آمالگام سفید را به دلیل فواید فراوان آن توصیه کند.

پرکننده رزین کامپوزیت چیست؟

این ترکیبی به رنگ دندان از پلاستیک و شیشه است که شباهت زیادی به ظاهر طبیعی دندان‌ها دارد. به صورت لایه لایه اجرا می‌شود و با نور مخصوص سخت می‌شود. رزین موجود در مخلوط با سطح دندان می‌پیوندد تا حفره را پر کند.

10 مزیت از مزیت‌های کامپوزیت دندان

پرکردن‌های فلزی مانند آمالگام نقره و طلا رایج‌ترین پرکننده‌های دندان برای چندین دهه بودند، اما پرکننده‌های کامپوزیت اکنون جایگزین بهتری هستند. میخواهید بدانید چرا؟ بیایید به مزایای آنها نگاه کنیم.

طبیعی به نظر می‌رسند

پرکردگی‌های سفید ظاهری طبیعی به دندان‌ها می‌بخشد، بر خلاف انواع طلایی یا نقره‌ای که به راحتی قابل شناسایی هستند و دیدن آن‌ها خوشایند نیست، با دندان‌های دیگر شما هماهنگ است. رزین کامپوزیت برای مطابقت با رنگ دندان‌های موجود شما آماده شده و با مینای طبیعی شما ترکیب می‌شود. این یک ظاهر یکپارچه ایجاد می‌کند و به شما کمک می‌کند با لبخندی زیبا که از نشان دادن آن ترسی ندارید اعتماد به نفس خود را به دست آورید.

آنها غیر سمی هستند

پرکننده سفید، پلاستیک غیر سمی و سرامیک را ترکیب می‌کند تا جایگزین ایمن برای همتایان فلزی خود ایجاد کند. از آنجایی که پرکننده‌های فلزی حاوی مخلوطی از آلیاژهای فلزی از جمله جیوه هستند، می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک در افرادی شود که به فلز حساسیت دارند. پر کردن رزین هیچ اثر نامطلوبی ندارد.

آنها پایدار هستند

پرکردن دندان نقره‌ای نیاز به برداشتن مقدار قابل توجهی از مینای دندان دارد که می‌تواند باعث ضعیف شدن دندان‌ها و ایجاد حساسیت شود. از سوی دیگر، پرکردگی‌های سفید را می‌توان با حداقل حذف مینای دندان در آن قرار داد. این به دندان‌های موجود شما اجازه می‌دهد تا یکپارچگی و استحکام ساختاری خود را حفظ کنند، زیرا ثبات بیشتری با پر کردن دندان‌های ضعیف شده در اثر پوسیدگی ایجاد می‌شود.

قرار دادن آنها زمان زیادی نمی‌برد

پرکننده‌های رزین کامپوزیت به سرعت سخت می‌شوند. هنگامی که پرکننده روی مینای دندان قرار می‌گیرد، یک نور خاص فرآیند سخت شدن را تسریع می‌کند و عامل باندینگ در عرض چند ثانیه به دندان شما می‌چسبد. در پایان جلسه دندانپزشکی ، دندان‌هایی با ظاهر طبیعی خواهید داشت.

بادوام هستند

این پرکننده‌ها در ابتدا به اندازه کافی قوی برای مقاومت در برابر فشار آسیاب کردن و جویدن در نظر گرفته نمی‌شدند. با این حال، با بهبود فناوری، کیفیت و عملکرد کامپوزیت‌ها بهبود یافته و اکنون می‌توانند سال‌ها دوام بیاورند. علاوه بر بادوام بودن، می‌توان آن‌ها را تقریبا در هر نقطه از دهان بدون ترس از ترک خوردن قرار داد.

در برابر تغییر دما مقاوم هستند

از آنجا که آنها از فلز ساخته شده‌اند، پرکننده‌های نقره به ترتیب در معرض گرما یا سرما منبسط یا منقبض می‌شوند. این می‌تواند منجر به ضعیف شدن و ترک خوردن شود. با این حال، پرکننده‌های کامپوزیتی در برابر تغییرات دما مقاوم هستند، زیرا خاصیت عایق بودن آنها از آنها در برابر غذاهای سرد و گرم محافظت می‌کند.

آنها به راحتی ترمیم می‌شوند

مواد پرکننده کامپوزیت ممکن است به دلیل آسیب تصادفی ناشی از جویدن یا ساییدن زیاد تخریب شوند، اما قابل ترمیم هستند. به محض افتادن یا آسیب دیدن پرکردگی، قرار ملاقات دندانپزشکی رزرو کنید و از خوردن یا جویدن برای تمیز نگه داشتن ناحیه آسیب دیده خودداری کنید. زیاد منتظر نباشید زیرا انجام این کار می‌تواند باعث پوسیدگی دندان شود.

حساسیت دندان را کاهش می‌دهند

رزین موجود در پرکننده‌های کامپوزیت، همانطور که گفته شد، با عایق کاری دندان در برابر سرد و گرم غذاها و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنید، حساسیت دندان را کاهش می‌دهد. ممکن است بلافاصله بعد از عمل کمی حساسیت دندانی را تجربه کنید.

آنها همه کاره هستند

پرکردگی‌های سفید یک راه حل همه کاره برای بسیاری از مشکلات دندانی است. به غیر از ترمیم دندان پوسیده، آنها یک راه عالی برای ترمیم دندان‌های شکسته، ترک خورده، شکسته یا فرسوده هستند.

مزیت‌های کامپوزیت دندان

مراقبت های مورد نیاز پزشکی بعد از کامپوزیت

برای استفاده حداکثری از پرکردن کامپوزیت خود، باید بدانید که چه کارهایی را باید (و نباید) بعد از پرکردن دندان انجام دهید. اینجا نکاتی وجود دارد.

  • برای کنترل حساسیت از داروهای تجویز شده استفاده کنید.
  • اگر بیش از چند روز حساسیت فشاری مداوم داشتید با دندانپزشک خود تماس بگیرید.
  • دندان‌های خود را با دقت مسواک بزنید و در روز عمل به آرامی بشویید.

مراقبت از دندان ها پس از کامپوزیت

  • بلافاصله پس از عمل از نوشیدن نوشیدنی‌های گرم خودداری کنید.
  • تا زمانی که بی حسی کاملا از بین نرود از جویدن خودداری کنید.
  • در صورت بروز حالت تهوع حداقل یک ساعت از خوردن غذا یا نوشیدنی خودداری کنید.

انتخاب کامپوزیت برای ترمیم دندان‌های پوسیده یا شکسته، نکات مثبت زیادی دارد. از حفظ لبخند تا محافظت از مینای دندان، پرکردگی‌های سفید به دلیل دوام و تطبیق پذیری، انتخاب بهتری نسبت به فلزات هستند. اگر هنوز مطمئن نیستید که پرکننده‌های کامپوزیت مناسب شما هستند، با ما تماس بگیرید.

در این مقاله بررسی کردیم مزیت‌های کامپوزیت دندان چیست؟ کلینیک دندانپزشکی پاستور با بهره مندی از همکاری متخصصان مجرب و اساتید دانشگاهی و تجهیزات مدرن و تکنولوژی نوین دندانپزشکی فعالیت خود را آغاز نموده است و در محیطی مناسب و در خور شأن شما عزیزان پذیرای شما می‌باشد.  برای دریافت اطلاعات کامل‌تر برای درمان دندان درد در بارداری می‌توانید با کلینیک پاستور تماس بگیرید.

کلینیک دندانپزشکی پاستور با کادری مجرب و توانمند آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی می باشد.

اگر نیاز به مشاوره تخصصی و رایگان دارید همین حالا با این شماره تماس بگیرید

۸۸۹۶۸۴۴۰ - ۰۲۱

تایید شده

این مطلب توسط پزشکان کلینیک بررسی و تایید شده است.

درمان دندان خرگوشی بدون ارتودنسی
دندانپزشکی کودکان، یکی شاخه‌های تخصصی دندانپزشکی است که به طور ویژه بر روی مراقبت، پیشگیری و درمان مشکلات دهان و دندان در کودکان و نوجوانان تمرکز دارد.
بهترین کلینیک ایمپلنت فوری در تهران
یکی از روش‌های رایج برای جایگزین نمودن دندان‌های از دست رفته، ایمپلنت فوری دندان است. این پروسه در چند مرحله شامل پایه گذاری به عنوان ریشه، روکش گذاری و غیره می‌گردد. بدون شک چنین مدت زمانی اگر برای دندان‌های جلویی باشد به هیچ عنوان خوشایند نخواهد بود. به همین علت، ایمپلنت فوری به وجود آمد تا بتوان در یک جلسه، دندان از دست رفته را جایگزین نمود. اما ایمپلنت فوری چیست؟

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

30 درضد تخفیف ایمپلنت
همین حالا با ما تماس بگیرید

زمان را از دست ندهید

مشاوره تخصصی و رایگان

شماره  موبایل خود را وارد کنید، مشاوران ما تا کمتر از یک روز کاری با شما تماس می گیرند.