Search
Close this search box.

کلینیک دندانپزشکی پاستور

نصب هیلینگ ایمپلنت

نکاتی برای نصب هیلینگ ایمپلنت که بیماران باید بدانند !!!

همه چیز درباره نصب هیلینگ ایمپلنت

نصب هیلینگ ایمپلنت در جراحی ایمپلنت نیاز است. کاشت ایمپلنت نیز مانند دیگر جراحی‌ها نیازمند سپری شدن دوره درمان است. معمولا این دوره درمان کوتاه است. مدت زمان هیلینگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. نحوه سپری شدن پروسه جراحی، چگونگی مراقبت از ایمپلنت دندان ، بهداشت دهان و دندان و شرایط بدنی شما بر دوره درمان و ترمیم ایمپلنت پس از نصب ایمپلنت بستگی دارد.

هیلینگ ایمپلنت چیست؟

نحوه نصب هیلینگ ایمپلنت چگونه است؟ معمولا ۵ روز تا یک هفته زمان لازم است که علائم ناشی از ایمپلنت برطرف شود. البته بسته به شرایط بدنی و نحوه مراقبت از ایمپلنت دوره درمان می‌تواند طولانی‌تر باشد.

هیلینگ ایمپلنت به شکل سیلندر فلزی گنبدی شکل است که از جنس آلیاژ تیتانیوم ساخته شده و دارای ارتفاع ۲ تا ۱۰ میلی است نصب هیلینگ ایمپلنت در آن نقش مهمی دارد. مهمترین نقش آن جلوگیری از نفوذ جسم خارجی و باکتری به داخل پایه ایمپلنت است.

عواملی اثرگذار بر طول دوره درمان ایمپلنت

بر طول دوره درمان عواملی اثرگذار هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

نصب هیلینگ ایمپلنت

تعداد ایمپلنت‌های کاشته شده

تعداد ایمپلنتی که در دهان کاشته می‌شود می‌تواند متفاوت باشد. یک یا چند ایمپلنت معمولا به جای دندان آسیب دیده و از دست رفته کاشته می‌شود. هرچه تعداد دندان‌ها بیشتر باشد، فرآیند کاشت پیچیده‌تر و طولانی‌تر خواهد بود. از همین رو مدت زمان درمان نیز طولانی‌تر خواهد شد.

پیوند استخوان در ایمپلنت دندان

اگر استخوان کافی در فک برای ایمپلنت وجود نداشته باشد، دندانپزشک از پیوند استخوان استفاده می‌کند. پیچ ایمپلنت در استخوان فک قرار می‌گیرد. زمانی که شما غذا می‌جوید فشار زیادی به لثه وارد می‌شود. بنابراین باید استحکام کافی داشته باشد و بتواند فشار زیاد را تحمل کند.

برای پیوند استخوان دندانپزشک از بخشی از بدن شما استخوان برداشته و به فک منتقل می‌کند. علاوه بر این می‌توان از استخوان مصنوعی برای پیوند استفاده کرد. در این حالت نصب هیلینگ ایمپلنت به زمان بیشتری نیاز دارد.

لیفت سینوس

لیفت سینوس اضافه کردن سینوس در ایمپلنت است که زمان ترمیم و کاشت را افزایش می‌دهد. برای اینکه استخوان بیشتری درون فک قرار بگیرد دندانپزشک سینوس را به سمت بالا لیفت کرده و در قسمت دندان‌های آسیایی فک بالا، استخوان اضافه می‌کند.

ادغام استخوان در ایمپلنت دندان

در این حالت استخوان با ایمپلنت ادغام می‌شود. مدت زمانی باید از این عمل بگذرد تا نتیجه موفقیت آمیز حاصل شود. البته ادغام استخوان در افراد مختلف به زمان متفاوتی نیاز دارد که این امر بر طولانی شدن زمان هیلینگ ایمپلنت تاثیرگذار است.

اگر عمل جراحی به خوبی طی شود و در مدت مشکلی ایجاد نگردد، یک هفته زمان لازم است تا دوره درمان طی شود.

مزیا و فواید نصب هیلینگ ایمپلنت

مهمترین مزیت نصب هیلینگ ایمپلنت بر روی ایمپلنت، حفظ قسمت بالایی آن از آلودگی و محیط بیرون است.

علاوه بر این موجب حفظ سلامت لثه اطراف ایمپلنت شده و به آن فرم و شکلی خاص می‌بخشد. از همین رو ایمپلنت مانند دندان واقعی به نظر می‌آید. علاوه بر این شکل و اندازه نهایی روکش ایمپلنت از این طریق مشخص می‌شود.

از دیگر مزایای آن می‌توان به جلوگیری از رشد لثه بر روی ایمپلنت اشاره نمود.

دوران نقاهت نصب هیلینگ ایمپلنت

در روز اول پس از جراحی شما باید با گاز گرفتن بسته‌های گازی که بر روی دندانتان قرار داده شده فشار محکم وارد کنید تا ایمپلنت در جای خود محکم شده و استحکام آن به مرور زمان بیشتر شود. معمولا تا ۳۰ دقیقه بعد از جراحی فرد خونریزی دارد و پس از آن خونریزی قطع خواهد شد.

اگر خونریزی پس از ۳۰ دقیقه ادامه داشت از بسته گاز دیگری استفاده کرده و مجددا آن را گاز بگیرید تا خونریزی قطع شود. خونریزی، ورم و درد در روز اول پس از جراحی امری طبیعی است و جای نگرانی نیست. در افراد مختلف با توجه به شرایط بدنی متفاوت، مدت زمان خونریزی و یا شدت آن با یکدیگر فرق دارد. اما برای تسریع در روند درمان و کاهش درد می‌توانید این اقدامات را انجام دهید:

در صورت نیاز از کمپرس یخ استفاده کنید. پس از گذشت ۲۴ ساعت از جراحی، روزانه دو الی سه بار در دهان خود آب نمک قرقره کنید.

در شب جراحی دندان خود را با مسواک نرم و به آرامی مسواک بزنید.

دو الی سه روز بعد از جراحی زخم آرام آرام ترمیم خواهد شد و از درد آن نیز کاسته می‌شود. در این مدت رعایت بهداشت دهان و دندان خود را فراموش نکنید.

اگر در لثه و اطراف آن شاهد کبودی و تورم بودید جای نگرانی نیست و ممکن است اثر آن تا سه روز بعد از جراحی در دهان شما باقی بماند. خشک شدن لب، سفت شدن عضلات فک و گلو درد از دیگر علائمی است که در پی نگه داشتن گاز در دهان ممکن است رخ دهد.

رژیم غذایی مناسب بعد از هیلینگ ایمپلنت

برای ماندگاری بیشتر و مراقبت بهتر از هیلینگ ایمپلنت خود پس از نصب باید از خوردن غذاهایی که مستقیما با ایمپلنت تماس دارند جلوگیری کنید. پس از ایمپلنت غذاهای نرم استفاده کنید. برخی از این مواد غذایی عبارتند از:

  • برنج
  • نودل
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • موز
  • خوراک لوبیا
  • آبمیوه
  • آووکادو
  • از خوردن این غذاها پرهیز کنید:
  • پاپ کورن
  • غذای تند
  • مواد خوراکی سفت مانند هویج
  • مواد اسیدی مانند لیمو و گوجه

بهترین کلینیک ایمپلنت دندان در تهران

برای پیدا کردن بهترین دندانپزشکان و متخصصان حوزه ایمپلنت، پیشنهاد می‌کنیم‌ تا به وب سایت پاستور مراجعه کنید. این مجموعه با کادر مجرب خود که از دندانپزشکان باتجربه و اساتید دانشگاهی تشکیل شده و همچنین با بهره گیری از بروزترین تجهیزات دندانپزشکی و مواد اولیۀ درجه یک، بهترین کیفیت را برای نصب هیلینگ ایمپلنت در اختیار شما قرار خواهد داد. برای دریافت اطلاعات کامل‌تر، می‌توانید از طریق شماره‌های تماس و یا مراجعه به سایت کلینیک پاستور با مجموعه در ارتباط باشید.

کلینیک دندانپزشکی پاستور با کادری مجرب و توانمند آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی می باشد.

اگر نیاز به مشاوره تخصصی و رایگان دارید همین حالا با این شماره تماس بگیرید

۸۸۹۶۸۴۴۰ - ۰۲۱

تایید شده

این مطلب توسط پزشکان کلینیک بررسی و تایید شده است.

درمان دندان خرگوشی بدون ارتودنسی
دندانپزشکی کودکان، یکی شاخه‌های تخصصی دندانپزشکی است که به طور ویژه بر روی مراقبت، پیشگیری و درمان مشکلات دهان و دندان در کودکان و نوجوانان تمرکز دارد.
بهترین کلینیک ایمپلنت فوری در تهران
یکی از روش‌های رایج برای جایگزین نمودن دندان‌های از دست رفته، ایمپلنت فوری دندان است. این پروسه در چند مرحله شامل پایه گذاری به عنوان ریشه، روکش گذاری و غیره می‌گردد. بدون شک چنین مدت زمانی اگر برای دندان‌های جلویی باشد به هیچ عنوان خوشایند نخواهد بود. به همین علت، ایمپلنت فوری به وجود آمد تا بتوان در یک جلسه، دندان از دست رفته را جایگزین نمود. اما ایمپلنت فوری چیست؟

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

30 درضد تخفیف ایمپلنت
همین حالا با ما تماس بگیرید

زمان را از دست ندهید

مشاوره تخصصی و رایگان

شماره  موبایل خود را وارد کنید، مشاوران ما تا کمتر از یک روز کاری با شما تماس می گیرند.