Search
Close this search box.

کلینیک دندانپزشکی پاستور

ایمپلنت دندان جلو چقدر طول میکشد

ایمپلنت دندان جلو چقدر طول میکشد؟

بررسی کامل زمان ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان، یکلی از روش‌های متداول برای جایگزین کردن دندان‌هایی است که به دلایل مختلف از دست رفته‌اند. این روش درمانی، پروسه‌ای زمان‌بر است که چند ماه طول خواهد کشید. این مسئله برای دندان‌های عقبی که در هنگام حرف زدن، خندیدن و به طور کلی معاشرت دیده نمی‌شوند چندان حائز اهمیت نیست.

اما ایمپلنت دندان جلو اینطور نیست. زیبایی دندان‌ها در هنگام برقراری ارتباط با یک فرد دیگر بسیار مهم است. به همین علت است که باید بدانیم ایمپلنت دندان جلو چقدر طول میکشد. با ما در ادامۀ این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در مورد ایمپلنت دندان جلو، مدت زمان مورد نیاز و دیگر مسائل مهم را برایتان بازگو کنیم.

همه چیز دربارۀ ایمپلنت دندان جلو

همانطور که در پاراگراف قبل نیز اشاره کردیم، ایمپلنت دندان جلو کمی با دیگر ایمپلنت‌ها متفاوت است. البته این تفاوت در مراحل کار و مدت زمان مورد نیاز نیست و تنها به دلیل اهمیت مدت زمان خواهد بود. ایمپلنت دندان‌های جلویی شامل 3 مرحلۀ کلی می‌شوند:
بررسی تراکم استخوان و پیوند استخوان در صورت نیاز
پایه گذاری: جایگزین ریشه
قرار دادن روکش دندان
کل این پروسه، بسته به ساختار استخوان فک، مهارت دندانپزشک، آمادگی لثه و موارد دیگر چیزی در حدود سه تا نه ماه زمان لازم دارد. در این مدت زمان، که بیشتر آن به منظور جای گیری پایه درون لثه و استخوان فک در نظر گرفته می‌شود هیچ گونه فشاری نباید به پایۀ تیتانیومی وارد شود تا بتواند به درستی در جای خود محکم گردد.

ایمپلنت دندان جلو نیز به همین میزان زمان احتیاج خواهد داشت. به دلیل تراکم بیشتر لثۀ پایین در مقایسه با لثۀ بالایی، مدت زمان مورد نیاز برای ایمپلنت دندان جلو در فک پایین بسیار کمتر خواهد بود. اهمیت زمان مورد نیاز در ایمپلنت دندان جلو در چیست؟

(برای آشنایی بیشتر با این موضوع ما خواندن مقاله‌ی همه چیز درباره ایمپلنت دندان جلو که باید بدانید را پیشنهاد می‌کنیم. 🙂 )

اهمیت زمان در ایمپلنت دندان جلو

زمان برای ایمپلنت دندان جلو دارای اهمیت بسیار زیادی است. همانطور که قبل تر هم گفتیم، ایمپلنت دندان جلو برای فک بالا به مدت زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. این مسئله به دلیل استحکام بیشتر فک پایین در مقایسه با فک بالا است.

چرا مهم است که بدانیم ایمپلنت دندان جلو چقدر طول میکشد؟ علت این اهمیت، زیبایی ظاهری و اهمیت دندان جلو در چهرۀ فرد است. بودن یا نبودن، زیبایی یا نبود دندان جلو، تاثیر بسیار زیادی بر زندگی روزمرۀ فرد خواهند گذاشت. گاهی برای کاهش این تاثیر، بسته با آمادگی فک بیمار، دندانپزشک از ایمپلنت فوری و موقت استفاده می‌کند تا در مدت زمان آمادگی لثه، لبخند شما به لحاظ ظاهری چندان دچار تاثیر نشود.

ایمپلنت دندان جلو چقدر طول میکشد

مسئله اینجاست: ایمپلنت دندان جلو چقدر طول میکشد؟

آخر سر ایمپلنت دندان جلو چقدر طول میکشد؟ همانطور که گفتیم، بسته به آمادگی فک، نیاز و یا عدم نیاز به پیوند استخوان، میزان نگهداری از لثه در هنگام جوش خوردن پایه، مهارت دندانپزشک و موارد مشابه دیگر، ایمپلنت دندان جلو چیزی در حدود سه ماه تا نه ماه طول خواهد کشید.

آیا می‌توان برای ایمپلنت دندان جلو از ایمپلنت فوری استفاده کرد؟

بله، با توجه به طولانی بودن مدت زمان مورد نیاز برای ایمپلنت دندان جلو، بسته به آمادگی فک بیمار و میزان تراکم استخوان وی، با توجه به نظر دندانپزشک مربوطه، می‌توان از ایمپلنت فوری یا همان ایمپلنت موقت برای دندان‌های جلویی استفاده نمود.

زیبایی لبخند شما با کمک یک ایمپلنت با کیفیت و دقیق

سلامت، نظافت و زیبایی دندان‌ها در کار، زندگی روزمره و روابط اجتماعی شما تاثیر خواهد گذاشت. به همین علت است که به محض از دست دادن هریک از دندان‌هایتان، به هر دلیلی که اتفاق افتاده باشد؛ بهتر است هرچه سریع‌تر در جهت جایگزین کردن آن اقدام کنید.

اما درست مانند هر اقدام پزشکی و یا زیبایی دیگر که نیازمند تحقیقات گسترده است، برای ایمپلنت دندان‌های خود نیز باید با حساسیت زیادی به تحقیق و بررسی بپردازید. حال که فهمیدیم ایمپلنت دندان جلو چقدر طول میکشد، سوالی که پیش خواهد آمد این است که کجا ایمپلنت کنم بهتر است؟

بهترین مرکز و کلینیک دندانپزشکی کاشت ایمپلنت در تهران

برای ایمپلنت دندان جلو و یا هرگونه درمان دندانپزشکی، بهتر است به یک کلینیک مجهز مراجعه کنید که شامل پزشکان با تجربه و دارای دانش و آگاهی کافی باشد. تجهیزات و مواد اولیه نیز در درمان دندان و ایمپلنت دندان‌ها بسیار اهمیت دارد. پیشنهاد ما کلینیک دندانپزشکی پاستور است.

کلینیک پاستور با کادری شامل بهترین دندانپزشکان تهران و اساتید دانشگاهی و با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و بهترین مواد اولیه، آمادۀ خدمتگزاری به شماست. برای دریافت اطلاعات کامل‌تر، مشورت مستقیم با دندانپزشک و یا تعیین وقت می‌توانید به سایت کلینیک پاستور مراجعه نمایید.

کلینیک دندانپزشکی پاستور با کادری مجرب و توانمند آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی می باشد.

اگر نیاز به مشاوره تخصصی و رایگان دارید همین حالا با این شماره تماس بگیرید

۸۸۹۶۸۴۴۰ - ۰۲۱

تایید شده

این مطلب توسط پزشکان کلینیک بررسی و تایید شده است.

درمان دندان خرگوشی بدون ارتودنسی
دندانپزشکی کودکان، یکی شاخه‌های تخصصی دندانپزشکی است که به طور ویژه بر روی مراقبت، پیشگیری و درمان مشکلات دهان و دندان در کودکان و نوجوانان تمرکز دارد.
بهترین کلینیک ایمپلنت فوری در تهران
یکی از روش‌های رایج برای جایگزین نمودن دندان‌های از دست رفته، ایمپلنت فوری دندان است. این پروسه در چند مرحله شامل پایه گذاری به عنوان ریشه، روکش گذاری و غیره می‌گردد. بدون شک چنین مدت زمانی اگر برای دندان‌های جلویی باشد به هیچ عنوان خوشایند نخواهد بود. به همین علت، ایمپلنت فوری به وجود آمد تا بتوان در یک جلسه، دندان از دست رفته را جایگزین نمود. اما ایمپلنت فوری چیست؟

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

30 درضد تخفیف ایمپلنت
همین حالا با ما تماس بگیرید

زمان را از دست ندهید

مشاوره تخصصی و رایگان

شماره  موبایل خود را وارد کنید، مشاوران ما تا کمتر از یک روز کاری با شما تماس می گیرند.