Search
Close this search box.

کلینیک دندانپزشکی پاستور

کامپوزیت دندان خرگوشی

کامپوزیت دندان خرگوشی و درمان آن | توصیه متخصصان

بررسی مراحل عمل زیبایی دندان خرگوشی

لبخند شما، زیبایی چهره شما را دو چندان خواهد کرد. دندان های سالم، سفید و مرتب، یکی از عواملی هستند که باعث می‌شوند تا در جامعه بیشتر بدرخشید. یکی از مسائلی که ممکن است در زیبایی لبخند شما تاثیر بگذارد، دندان خرگوشی است. در ادامۀ این مطلب سعی داریم تا به طور کامل و با زبانی ساده توضیح دهیم که دندان خرگوشی چیست و متداول ترین روش‌های تراشیدن دندان خرگوشی کدام است. با ما تا انتها همراه باشید.

دندان خرگوشی چیست؟

دندان خرگوشی به حالتی گفته می‌شود که فک بالایی کمی جلوتر از فک پایینی است. در موارد شدیدتر، گاهی دو دندان آسیاب جلویی از دهان بیرون زده و زمان بسته بودن دهان نیز قابل رویت هستند. دندان خرگوشی تاثیر بسیاری بر زیبایی لبخند فرد خواهد گذاشت. به همین علت، طبق تحقیقات گسترده دندانپزشکان در طول دوران مختلف، روشهایی برای تراشیدن و یا کامپوزیت دندان خرگوشی ارائه شده است.

چهار روش معمول تراشیدن و عمل زیبایی دندان خرگوشی

همانطور که قبلتر گفتیم، زیبایی دندان تاثیر مستقیمی بر زیبایی چهره و در نهایت اعتماد به نفس شما خواهد گذاشت. تراشیدن دندان خرگوشی و اصلاح لبخند، باعث می‌شود تا لبخند زیباتری داشته باشید. روش‌های بسیاری برای تراشیدن دندان خرگوشی وجود دارد. متداول‌ترین این روش‌ها در 4 روش زیر خلاصه می‌شوند.

1. کامپوزیت دندان خرگوشی

یکی از روش‌های مرسوم به منظور کوتاه کردن دندان خرگوشی، کامپوزیت دندان است. در روش کامپوزیت، معمولاً قالب گیری دندان شما انجام شده و ساخت کامپوزیت دندان بر عهده دندان ساز گذاشته می‌شود. پس از آماده شدن کامپوزیت دندان، دندانپزشک آن را به دندان چسبانده و به وسیله نور مخصوصی ثابت می‌کند. کامپوزیت روشی دائمی نیست و می‌تواند پس از چند سال از روی دندان شما برداشته شود.

2. درمان دندان خرگوشی با لمینت

یکی از متداول‌ترین روش‌ها به منظور اصلاح لبخند علی الخصوص تراشیدن کردن دندان خرگوشی، لمینت دندان است. در این روش، لایه بسیار نازکی بر روی دندانهای برش خورده اصلی قرار گرفته و به وسیله نور ثابت خواهند شد. در صورتی که تصمیم گرفتید برای تراشیدن دندان خرگوشی از روش لمینت دندان استفاده کنید، بهتر است بدانید که این روش مانند کامپوزیت موقتی نبوده و به صورت دائمی بر روی دندان شما باقی خواهد ماند.

3. ارتودنسی دندان خرگوشی

یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای تراشیدن دندان خرگوشی، ارتودنسی است. در این روش دندانپزشک به کمک پین های سیمی سعی میکند تا حالت فک شما را اصلاح نماید. با وجود قدیمی بودن این روش، می‌توان گفت بهترین روش برای تراشیدن کردن دندان خرگوشی، ارتودنسی است. چرا که در این روش، دندانهای شما بدون اینکه تراشیده شوند به مرور زمان اصلاح خواهند شد. به این ترتیب مینای دندان شما نیز سالم خواهد ماند.

4. جراحی فک برای درمان‌ دندان اوربایت

در مواردی که مدل دندان خرگوشی بسیار شدید باشد، ممکن است به تشخیص دندانپزشک به جراحی فک نیاز داشته باشید. به طور معمول، جراحی فک، مکمل ارتودنسی خواهد بود.

کامپوزیت دندان خرگوشی

دندانپزشک، مهم ترین عامل نتیجه‌گیری از درمان و تراشیدن دندان خرگوشی

میزان موفقیت کامپوزیت کردن دندان خرگوشی به وسیلۀ هر کدام از روشهایی که در بالا معرفی کردیم، بستگی به مهارت دندانپزشک شما دارد. بنابراین در انتخاب دندانپزشک خود حساسیت ویژه ای به خرج دهید. علاوه بر این در روش‌هایی مانند کامپوزیت، لابراتوار دندان سازی نیز حائز اهمیت است.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای تراشیدن و یا کامپوزیت کردن دندان خرگوشی به یک کلینیک دندانپزشکی مجهز و مطمئن مراجعه کنید. کلینیک پاستور، پیشنهاد ما برای تمامی خدمات دندانپزشکی است. اما چرا کلینیک پاستور برای عمل و جراحی زیبایی دندان خرگوشی بهترین است؟

کلینیک پاستور، بهترین انتخاب برای درمان و تراشیدن دندان خرگوشی‌ها در تهران

کلینیک دندانپزشکی پاستور، بهترین کلینیکی است که می‌توانید در آن اقدام به تراشیدن دندان خرگوشی نمایید. این مجموعه، دارای کادری مجرب و با تجربه و بهترین دندانپزشکان تهران است. کلینیک پاستور با بهره گیری از مواد اولیه با کیفیت و برترین تجهیزات روز دنیا، انواع و اقسام خدمات دندانپزشکی از جمله تراشیدن دندان خرگوشی را انجام می‌دهد.

این مجموعه دارای گواهی از وزارت بهداشت بوده و در محیطی آرام خدماتی درجه یک را در اختیار شما قرار خواهد داد. برای دریافت اطلاعات کاملتر در مورد عمل زیبایی دندان خرگوشی و یا تعیین نوبت آنلاین می‌توانید به سایت کلینیک پاستور مراجعه نمایید.

کلینیک دندانپزشکی پاستور با کادری مجرب و توانمند آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی می باشد.

اگر نیاز به مشاوره تخصصی و رایگان دارید همین حالا با این شماره تماس بگیرید

۸۸۹۶۸۴۴۰ - ۰۲۱

تایید شده

این مطلب توسط پزشکان کلینیک بررسی و تایید شده است.

درمان دندان خرگوشی بدون ارتودنسی
دندانپزشکی کودکان، یکی شاخه‌های تخصصی دندانپزشکی است که به طور ویژه بر روی مراقبت، پیشگیری و درمان مشکلات دهان و دندان در کودکان و نوجوانان تمرکز دارد.
بهترین کلینیک ایمپلنت فوری در تهران
یکی از روش‌های رایج برای جایگزین نمودن دندان‌های از دست رفته، ایمپلنت فوری دندان است. این پروسه در چند مرحله شامل پایه گذاری به عنوان ریشه، روکش گذاری و غیره می‌گردد. بدون شک چنین مدت زمانی اگر برای دندان‌های جلویی باشد به هیچ عنوان خوشایند نخواهد بود. به همین علت، ایمپلنت فوری به وجود آمد تا بتوان در یک جلسه، دندان از دست رفته را جایگزین نمود. اما ایمپلنت فوری چیست؟

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

30 درضد تخفیف ایمپلنت
همین حالا با ما تماس بگیرید

زمان را از دست ندهید

مشاوره تخصصی و رایگان

شماره  موبایل خود را وارد کنید، مشاوران ما تا کمتر از یک روز کاری با شما تماس می گیرند.